1

Onderwerp: Iemand ervaring met afsmeren met hazelnoot patidess?

Hallo,

Fijn dat je mijn berichtje wilt lezen!
Ik heb al eerder patidess gebruikt, maar heb zojuist voor het eerst de hazelnoot patidess door bc 1:1 gedaan en het was de bedoeling om er ook mee afsmeren...maar omdat er best veel olie (of een andere vloeistof die daarop lijkt) in het potje zat, ben ik bang dat ik er niet mee af kan smeren. Ik heb wel geprobeerd om het door te roeren, maar weet niet of er dan niet alsnog teveel "nat" in de bc zit om mee af te smeren. Ik heb nu ongeveer 40 gram patidess op 750 gram bc gebruikt.
Ik heb inmiddels meerdere topics doorgespit en ik kwam ergens tegen dat er stukjes in de hazelnoot patidess zouden zitten en daarom niet fijn zou zijn om mee af te smeren, maar ik ben geen enkel stukje tegengekomen, dus dat zou volgens mij nu geen probleem hoeven te geven.

Ik hoop dat iemand, al dan niet uit eigen ervaring, weet of ik en/of mijn taart  :o  in de problemen ga komen als ik met de patidess hazelnoot af ga smeren...

In ieder geval alvast bedankt voor het willen meedenken/helpen!

Zoete groet,
Mandy

2

Re: Iemand ervaring met afsmeren met hazelnoot patidess?

Met patidess door de bc kan je prima afsmeren hoor!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

Met patidess door de bc kan je prima afsmeren hoor!

Bedankt voor je reactie, Mirjam!
Ik heb ook al wel eerder met bc en patidess afgesmeerd en dat ging inderdaad prima, maar deze hazelnoot patidess oogt zoveel "natter" door die oliesubstantie, vandaar dat ik nu zo twijfelde... Heb jij ook al eerder met de hazelnoot afgesmeerd?
Ik heb nu voor de zekerheid maar afgesmeerd met de andere smaak die ook in de taart komt, de mokka patidess, omdat ik liever geen risico neem.

Ben wel nog steeds benieuwd naar de ervaringen van mensen waarbij het sfsmeren met hazelnoot patidess wel of juist niet goed is gegaan.

Zoete groet,
Mandy

4

Kan prima, het is olie wat je ziet (de praline heeft dat ook). Alleen vocht kan kwaad,

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Kadohke schreef:

Kan prima, het is olie wat je ziet (de praline heeft dat ook). Alleen vocht kan kwaad,

Hartelijk bedankt voor je antwoord Katja!
Hmm...had ik dan toch maar het risico genomen...maar ja, ben (nog) niet zo'n lefgozerin (zou dat de vrouwelijke vorm van lefgozer zijn?) op taartgebied!  :lol:

Tot woensdag bij Do?

Zoete groet,
Mandy

6

Mentje schreef:
Kadohke schreef:

Hmm...had ik dan toch maar het risico genomen...maar ja, ben (nog) niet zo'n lefgozerin (zou dat de vrouwelijke vorm van lefgozer zijn?) op taartgebied!  :lol:

Tot woensdag bij Do?

Zoete groet,
Mandy

Helaas, ik ben er in juni

7

Mentje schreef:
Kadohke schreef:

Tot woensdag bij Do?

Zoete groet,
Mandy

8

Kadohke schreef:

Het is toch echt maar één keer in juni, hoor!  :lol:

Tot dan! (Ik ga gewoon wel 2x!)   :D

Zoete groet,
Mandy