1

Onderwerp: Rood met goud ...

Mijn collega vroeg of ik een taart wilde maken voor haar zus, die bijna 25 jaar getrouwd is. En of er ook iets met hun hobby's op kon terugkomen.

Enthousiast riep ik dat dat wel kon, tot dat ik hoorde dat hij bij de brandweer is en zij graag kantklost.
Wát een combinatie om in een taart te verwerken. Slapeloze nachten had ik ervan (ok, das overdreven natuurlijk, maar ik heb er flink over na moeten denken)

Toen zag ik het brandweerlogo op internet in het goud, dat bood al wat perspectief.

Voor het kant wilde ik sugarveil, maar die mat die ik wilde was nergens te krijgen.
Gelukkig had mijn moeder exact het goed kant! Dat heb ik goud gemaakt (het had wat donkerder moeten zijn, maar dat wilde slecht lukken)

Maar goed, dit is het dus geworden :)

De bloemen heb ik vanmorgen om 6 uur gemaakt, aangezien ik onverwacht moest werken vanmorgen en ik anders met mijn planning niet uitkwam.  :lol:

Bovenste gevuld met ganache en aarbeienjam
Onderste met chocola, aardbeien meringue botercreme en een laag champagne meringue botercreme.

http://i112.photobucket.com/albums/n185/Kaatjekikker/IMG_4261.jpg

Groetjes Karine

Re: Rood met goud ...

heel mooi, strak

cake my day

3

Helemaal leuk en creatief opgelost!
Super taart geworden dus

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Wauw! ik vind hem erg mooi!!!
De bloemen zijn prachtig.....wil binnenkort ook zulke mooie bloemen gaan maken....
nog tips??

5

Mooi gecombineerd,heel stijlvol  :thumb:

6

:o ik schoot wel even in de lach van je verhaal :D  :o , een kantklossende brandweertaart :s , daar krijg je toch nachtmerries van :Y

maar prachtig opgelost zo :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ik vind hem super mooi

8

Je heb er een supercombinatie van gemaakt !!!

Groetjes, Conny

9

Heel erg mooi en knap gedaan!

10

Knap!

11

Zo, dat heb je echt slim opgelost! Wat een leuk taartje is dat zeg.

Zo zie je maar dat echt kant gebruiken helemaal geen schande is - en het scheelt ook nog eens veel geld en gedoe (weet uit ervaring dat sugarveil lang zo makkelijk niet werkt als het lijkt op de filmpjes...)!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

12

Heel erg mooi!
De eenvoud maakt deze taart.....
Neemt niet weg dat je eerst op het idee moet komen  ;)

Begin serieus verslaafd te raken....
Groetjes Nicole

13

Miss Pebble schreef:

Zo, dat heb je echt slim opgelost! Wat een leuk taartje is dat zeg.

Zo zie je maar dat echt kant gebruiken helemaal geen schande is - en het scheelt ook nog eens veel geld en gedoe (weet uit ervaring dat sugarveil lang zo makkelijk niet werkt als het lijkt op de filmpjes...)!

Dank je :)

De ontvanger waren er erg blij mee, ik kwam vanmorgen mijn collega tegen en hij viel meer dan in de smaak  :)

En haar zus vroeg nog wie dat zo mooi gekantklost had  O-)  (ehhh, de fabriek ;) )

Groetjes Karine

14

Maartje2you schreef:

Wauw! ik vind hem erg mooi!!!
De bloemen zijn prachtig.....wil binnenkort ook zulke mooie bloemen gaan maken....
nog tips??

Nou het zijn eigenlijk gewoon 'bloemen voor dummies' ;) (zoals ik, bijvoorbeeld  O-) )

Dun gumpaste met rozenuitsteker uitgestoken (drie maten gebruikt, de kleinste van de onderste is ook de onderste van de bovenste bloem)
Daarvan heb ik met de grote ball-tool de randen dunner gemaakt op en foampad. Dat laten drogen in flowerformers.En daarna goud gespoten met lustre spray.

Groetjes Karine

15

ja maar wel super mooi!! ga het zeker ff proberen!! bedankt!
gr maartje

16

Nou, zie, je kunt véél meer dan bc verpesten, ringen kwijtraken en tiara's slopen ;)
Ik vind 'm prachtig! (en je kantkloswerk :thumb: )
:lol:  :lol:  :lol:

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

17

Het is een supermooie taart geworden, ik had denk ik in eerste instantie ook met de handen in het haar gestaan.
Echt mooi uitgevoerd!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))