Onderwerp: moeilijke vraag over foodprinten

hier komt een voor mij moeilijk te beantwoorde vraag,ik heb alle zoekmogelijkheden hier en op het www al gezocht,maar niet gevonden..

als ik eetbaar wil printen,ik heb eetbare inkt,sheets en alles wat daarbij komt kijken.

bij bouwhuis hebben ze de canon ip3600, kan ik deze ook in een gewone winkel kopen,en dan de cartridges ergens anders...gaat dit dan goed?

graag hoor ik van jullie

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

2

Re: moeilijke vraag over foodprinten

yep, dat heb ik ook gedaan... alleen bij bouwhuis worden ze omgebouwd op de één of andere manier. Je moet wel weten hoe je je printer in moet stellen, w.b. papierdikte enzo. Je moet alleen de bijgeleverde cartridges nooit gebruiken (dus geen gewone inkt) en hij mag ook nooit met gewone inkt gebruikt zijn (dus geen tweede hands). Bij mij gaat het goed, moet alleen regelmatig de roller schoonmaken en de deep cleaning in gang zetten. Maar dat moet bij de printer van het bouwhuis vast ook.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

dus als je een beetje speelt met instellingen maakt het niets uit..ben idd van plan een nieuwe te kopen,maar ik kan dezelfde krijgen als bij bouwhuis,maar dan een heel stuk goedkoper,

weet jij ook hoe het zit met dikte van de sheets? is dat dan ook eenamlig instellen of moet je dan voor icingsheets een andere dikte instellen dan voor ouwel sheets?

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

4

alleen als je in een gewone winkel koopt en er is iets met de printer heb je geen garantie omdat je er geen gewone prints mee maakt..en als je hem bij bouwhuis koopt wel... ik had een printer van bouwhuis en daar was iets mee..hele goede service gehad maar probleem kon niet opgelost worden..ik kreeg meteen een nieuwe printer toegestuurd.... dus daar betaal ik graag een beetje meer voor... foodprinters werken toch wat anders en gaan sneller wat mankeren dan de gewone printers ..zoals sneller indrogen en het papier invoersysteem kan vol komen zitten met icing en frosty..als je het niet de goede manier doetdus dat zou ik ook bedenken...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

Weet ook van te voren hoeveel prints je gaat gebruiken.
De inkt heeft na openen een houdbaarheid van een half jaar.
Als je voor jezelf niet iedere week 2 prints nodig hebt is het niet haalbaar alleen voor jezelf om de inkt op tijd op te hebben.
Je zal dan ook in opdracht moeten gaan printen.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

6

hum bij bouhuis om gebouwd?
dan vraag ik me af wat ze om bouwen
want ik zie een standard printer met een standard printkop
dus wat is er dan omgebouwd?

7

let op ook bij bouw huis en cake art geld maar 3 maanden garantie op de printkop
en een jaar op de printer zelf

8

na deel is dat mensen aleen aan printen denken
niet aan het onderhoud of schoon maak
een vuile printkop is te vergelijke met een mes waar je 2 weeken trug wat mee gesmeerd heb en dan na 2 weeken weer gebruik zonder schoon te maken

9

er zijn gewoon reinigings cardridges te koop
die je in de printerplaats zo dra je met printen klaar ben

10

@Glamour
Onze printers zijn standaard. Er is niks aan omgebouwd.
De printkop hoogte kan je instellen met envelopstand in de instellingen zo staat de printkop hoger voor de dikke ouwels en icing.

11 Laatst bewerkt door jolandaS (25-06-2011 21:39)

Ik heb alles gekocht bij bouwhuis, als je vragen hebt kan je daar ook terecht en dat vind ik een goede zaak.

Oh oude topic zie ik net... Ben van alles aan het lezen over de printer vandaar :D