Onderwerp: gisteravond was Monika (crunchie) even bij mij....
ze kwam een of ander taartje halen of zo
maar het was heeeeeel gezellig en lekker veel over taarten gekletst. o.a. ook over de vullingen. dus ik ben vandaag ff voor het eerst chocolade ganache wezen maken. een klein boltaartje en een lekker toetje

een klein bol taartje. laag 1 :
-spuit eerst een dijkje met vanille creme
- dan lekkere kaneelkoekjes verkruimelen en door gesmolten roomboter roeren en dit in een dun laagje verdelen

over de laag koekjes een laagje opgeklopte chocoladeganash

een nieuw laagje biscuit en daaroverheen een dun laagje jam.
sorry beetje wazige foto

daarna overgieten met de niet opgeklopte ganash.
bijgaand de lekkere toetjes gemaakt van dezelfde kruimelbodem, ene laagje choco bavarois en weer een laagje ongeklopte ganash, leuke bloemetjes hè Monika?

de toetjes zijn dezelfde kruimels en dan een laagje choco bavarois van Custers welke ik van katja van de bakwinkel heb gekregen, njammie, erg lekker!!! en als laatste weer de ongeklopje ganache er overheen.

maar ik dacht er aan dat dan de laag net ff wat krokanter zou worden en wat meer op zijn plaats zou blijven

Dat kan toch niet waar zijn
En dan ook nog chocoladebiscuit gebruiken, dan is het helemaal hemels............
ja sorry, ik was nu eenmaal altijd van de makkelijke en "op veilig gaan":o en ik dacht altijd dat het best moeilijk zou zijn om al die losse vullingen te maken. maar hoe simpel kan het zijn. thanks Monika om mij ff over die drempel heen te zetten