1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (10-05-2011 17:24)

Onderwerp: gisteravond was Monika (crunchie) even bij mij....

ze kwam een of ander taartje halen of zo  :lol:
maar het was heeeeeel gezellig en lekker veel over taarten gekletst. o.a. ook over de vullingen. dus ik ben vandaag ff voor het eerst chocolade ganache wezen maken. een klein boltaartje en een lekker toetje

http://94.100.118.146/1303150001-1303200000/1303183401-1303183500/1303183485_5_hj4A.jpeg
een klein bol taartje. laag 1 :
-spuit eerst een dijkje met vanille creme
- dan lekkere kaneelkoekjes verkruimelen en door gesmolten roomboter roeren en dit in een dun laagje verdelen

http://94.100.114.10/1303150001-1303200000/1303183401-1303183500/1303183499_5_cLy3.jpeg
over de laag koekjes een laagje opgeklopte chocoladeganash

http://94.100.123.81/1303150001-1303200000/1303183501-1303183600/1303183513_5_zBEF.jpeg
een nieuw laagje biscuit en daaroverheen een dun laagje jam.

sorry beetje wazige foto

http://94.100.122.82/1303150001-1303200000/1303183501-1303183600/1303183540_5_G_4N.jpeg
daarna overgieten met de niet opgeklopte ganash.

bijgaand de lekkere toetjes gemaakt van dezelfde kruimelbodem, ene laagje choco bavarois en weer een laagje ongeklopte ganash, leuke bloemetjes hè Monika?

http://94.100.127.151/1303150001-1303200000/1303183501-1303183600/1303183527_5_wHJ2.jpeg

de toetjes zijn dezelfde kruimels en dan een laagje choco bavarois  van Custers welke ik van katja van de bakwinkel heb gekregen, njammie, erg lekker!!! en als laatste weer de ongeklopje ganache er overheen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: gisteravond was Monika (crunchie) even bij mij....

Krijg spontaan trek erin  :P   :P  ......

"Love is the flower you've got to let grow"

:9  :9  :9  Jammie jammie :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

ja hallooooo!!!
zit mij hier een beetje lekker te maken!!!  :lol:
tjeempie wat ziet dat er goddelijk uit!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

Yammie!! Dit ziet er erg lekker uit.
Vraagje, die kaneelkoekjes is een heel goed idee, want die eet ik heel erg graag. Maar waarom doe je die door de roomboter halen? is daar een reden voor.

Groetjes van Nicole!!

6

nou, ik dacht aan die koekkruimels voor onder een kwarktaart :lol:   die gaat ook ff door de gesmolten boter heen...of dat zo hoort weet ik niet, O-)  maar ik dacht er aan dat dan de laag net ff wat krokanter zou worden en wat meer op zijn plaats zou blijven :D  :9

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7 Laatst bewerkt door incense (10-05-2011 18:22)

zit er heerlijk uit. En je ganache glanst zo mooi :P  :P  :P ( net of ie roept...eet mij)

8

Er mag wel een waarschuwing in de titel "niet geschikt voor lijners" :(

Groetjes, Elly

9

Hè, weer mijn toetsenbord ondergekwijld...  :P

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

10

Voor het eerst ganache gemaakt  :s  Dat kan toch niet waar zijn  :nooo  En dan ook nog chocoladebiscuit gebruiken, dan is het helemaal hemels............ :Y

Groet, Jolanda

11

Jol321 schreef:

Voor het eerst ganache gemaakt  :s  Dat kan toch niet waar zijn  :nooo  En dan ook nog chocoladebiscuit gebruiken, dan is het helemaal hemels............ :Y

:o ja sorry, ik was nu eenmaal altijd van de makkelijke en "op veilig gaan":o en ik dacht altijd dat het best moeilijk zou zijn om al die losse vullingen te maken. maar hoe simpel kan het zijn. thanks Monika om mij ff over die drempel heen te zetten ;) :thumb:

12

Hmmm jammie en prachtig !!

Groetjes, Conny

13

kwebbeltje schreef:
Jol321 schreef:

:o ja sorry, ik was nu eenmaal altijd van de makkelijke en "op veilig gaan":o en ik dacht altijd dat het best moeilijk zou zijn om al die losse vullingen te maken. maar hoe simpel kan het zijn. thanks Monika om mij ff over die drempel heen te zetten ;) :thumb:

Dat roep ik hier al jaren! Het kan zoveel lekkerder  :Y  Let maar op: zelfs thuis zullen ze toch gaan houden van "ons soort taarten"  :lol:

Groet, Jolanda

14

ja, maar ik vind het ook zo moeilijk wat nu lekker is bij wat.... ja ik ken dat topic wel wat daaarover gaat, maar daar lijken mij een heleboel combi's toch echt niet zo lekker van. we moeten gewoon eens een dagje plannen en kleine proeftaartjes maken en dan van iedereen alles proeven! vullingenen en recepten in combi met een simpele uitvoering maar dus puur op smaak proeven van elkaar. dan zie/proef je ook meer wat de mogelijkheden zijn...

15

:9  :9  :9
Dat ziet er even lekker uit!!
Vooral de kleintjes vind ik helemaal super, en zal vooral erg lekker zijn geweest.  :9

kwebbeltje schreef:

nou, ik dacht aan die koekkruimels voor onder een kwarktaart :lol:   die gaat ook ff door de gesmolten boter heen...of dat zo hoort weet ik niet, O-)  maar ik dacht er aan dat dan de laag net ff wat krokanter zou worden en wat meer op zijn plaats zou blijven :D  :9

Ik heb nog nooit kwarktaart gemaakt vandaar dat ik het niet kende, maar het klinkt logisch en te lekker.
En nu net ik met Sonja ben begonnen :(   :lol:
Maar ik ben ook ergg van de veilige vullingen en druf ook niet snel iets te proberen. Ganache durf ik inderdaad ook nog niet te maken , misschien toch maar proberen

Groetjes van Nicole!!

17

Ohhhh die toetjes..... :P

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

18

ooooh brenda... wat een plaatje... als ik dit zie zou ik wel naar je toe willen vliegen om een hapje te komen proeven... Maar ja dat is niet dieet verantwoord  :lol:  :lol:

Meis als ik straks klaar ben met mijn dieet, dan kom ik eens in de leer bij jou hoor, en natuurlijk ga ik dan ook proeven!!!

Zit hier helemaal te kwijlen!!

groeten, Bianca
TAART in huis

19

kwebbeltje schreef:

we moeten gewoon eens een dagje plannen en kleine proeftaartjes maken en dan van iedereen alles proeven! vullingenen en recepten in combi met een simpele uitvoering maar dus puur op smaak proeven van elkaar. dan zie/proef je ook meer wat de mogelijkheden zijn...

ik zeg; doen! Wanneer??
Hahaha
T ziet er geweldig lekker uit! Vind t idee met de kruimels ook eentje om te onthouden!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

20

gatsiedarrie wat ziet dat er heerlijk uit!!!

groetjes José

krijg nu gelijk zin in een taartje, mmmmmmmmmmmm

cake my day

22

Zoooo ik krijg trekkkkkkkkkk! Leuk gedaan!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

23

Ziet er mooi uit
De mini's zijn echt schattig om te zien.

Ja en ik lust geen chocolade dus mij  hoef je er niet voor wakker te maken.  :D

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

24

Ohh als jullie gaan proeven mag ik dan ook komen?
Deze zien er al zalig uit en ik ben eens zo van de chocolade  :thumb:

Groetjes Eline

25

Hmmmmmmmm, dat ziet er goddelijk lekker uit!!!

Je toetjes zijn ook erg mooi gefotografeerd!  :thumb:

Groetjes San