1

Onderwerp: Woei!! Mijn eerste koekjes :-)

LET OP: OUD TOPIC!!!

2 jaar geleden al eens een poging gewaagd, met de funcake koekjes mix.. Wijze les geleerd.. dat lukt dus niet  :nooo Wat de oven inging als een bakplaat vol leuke koekjes kwam eruit als een bakplaat met 1 grote koek  :lol:

Ik heb mezelf opgegeven voor de koekjes ketting om mezelf te dwingen nog niet op te geven en een ander recept te proberen.
Afgelopen donderdag dus begonnen met het recept van peggy porschen.. Wat waren de koekjes mooi toen ik ze had uitgestoken.. maar nog belangrijker.. wat waren ze mooi toen ze de oven uitkwamen. Ze waren nog helemaal in vorm!!

Om het mezelf niet al te moeilijk te maken heb ik ze bekleedt met fondant i p v royal icing.. erg leuk om te doen!

De bruine had ik gemaakt voor de koekjes ketting, toen ik daarvan terug kwam had ik nog zoveel koekjes over dat ik ook nog roze heb bijgemaakt. Ondertussen zijn die al her en der uitgedeeld.

Gisteren naar de opening van Wendy had ik een mooie witte orchidee voor haar gekocht, met een wit lintje heb ik een roze hertje in de plant geknoopt. Erg leuk effect, helaas geen foto van  :s

http://img822.imageshack.us/img822/9699/dsc4066640x480.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/4834/dsc4065640x480.jpg

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

2

Re: Woei!! Mijn eerste koekjes :-)

Oooooo wat zijn dit schatjes!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

3

wat een schatjes zeg!!! Heel erg gaaf!! :thumb:

4

wat zijn ze mooi en leuk
En erg leuk ook een hertje in de orichidee jammer dat je hier geen foto van hebt

Groetjes Wendy

Wat lief

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

6

Wat een lieve koekjes! Moet telkens weer even kijken...Haha  :lol:
Echt schattig!

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

7

Owwww 2 cute!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

8

Dit Hertje vindt jouw hertjes schattig! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

9

Super leuk!!

Groetjes, Daphne

Wat een liefjes!

Groetjes van Nicole!!

11

Had ze al op hyves gezien! Maar ik vindt ze zo schattig dat ik hietr ook nog even  :thumb:  wil zeggen...

12

Wat zijn ze mooi in vorm gebleven, en wat een lieverdjes zijn het geworden

13

Erg mooie koekjes en ja dit recept heb ik ook vandaag gebruikt en ze blijven erg mooi in vorm.

14

Wat een liefiessss! Super leuk!

Ik vroeg me af hoe je het fondant aan de koekjes plakt. Gewoon met water? (nee zeker? want daar kan het koekje niet tegen had ik bedacht, maar misschien kan het toch wel gewoon?) Of met Royal Icing????

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

15

@Almie, ik heb gewoon een beetje poedersuiker met water gemengd. Niet te dik.. want dan krijg je bobbels onder je fondant.. en niet te dun.

Ik leg de fondant hertjes even te drogen.. zodat ze niet zo fragiel zijn.
Dan draai ik ze om en smeer de onderkant met suikerwater in. Dan druk ik heel voorzichtig het koekje erop, dat is een stuk makkelijker dan die lastige pootjes (die zijn echt maar 5 a 6 mm breed!) op het koekje zien te krijgen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

16

Bommeltje schreef:

@Almie, ik heb gewoon een beetje poedersuiker met water gemengd. Niet te dik.. want dan krijg je bobbels onder je fondant.. en niet te dun.

Ik leg de fondant hertjes even te drogen.. zodat ze niet zo fragiel zijn.
Dan draai ik ze om en smeer de onderkant met suikerwater in. Dan druk ik heel voorzichtig het koekje erop, dat is een stuk makkelijker dan die lastige pootjes (die zijn echt maar 5 a 6 mm breed!) op het koekje zien te krijgen..

Bedankt :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

17

Wat een liefies! Vind vooral de bruine variant erg leuk. Zag ze net bin het kettingkoekjestopic (leuk scrabblewoord  :lol: ) en vond ze ook erg leuk verpakt! En wat een leuke uitsteker. Waar komt die vandaan als ik vragen mag  :D ?

En als je dan toch de smaak te pakken hebt  ;) : de chocladevariant van de koekjes ( 50 gram van de bloem vervangen door cacaopoeder) zijn ook super lekker. Heb er pas ook nog een theelepel kaneel bij gedaan en dan zijn ze helemaal top!

18

Die zijn leuk!!!!

En inderdaad het recept van Peggy Porschen is super en erg lekker.

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

19

Hoi Bommeltje,

Hoe dik heb je de koekjes uitgestoken als ik vragen mag ?
Ik had voor mijn koekjes één centimeter gedaan, dat leek mij zo mooi, maar die liepen dus uit en groeiden dus in de breedte :(
Ze waren wel mooi gaar en bruin aan de randjes , dus dacht ik dat de temperatuur wel goed was ( 170 )

20

@ Djehr: Het is de hertjes uitsteker uit de webshop (staat bij de koekjes uitstekers)

@ Gertieneke Ik heb ze op ongeveer 7 mm dik uitgestoken.. sommige waren ietjes dikker en sommige dunner, en heb ze gebakken op 180 graden. Zodra ze lichtbruin begonnen te kleuren heb ik ze uit de oven gehaald. Ik heb wel even de eerste 'batch' afgewacht om te kijken of dat goed was..

Heb je het recept van Peggy Porschen gebruikt? En heb je het deeg ook een uur laten rusten in de koeling?

21

Wat een schatjes..  :Y
Heb je een speciale rolstok voor het uitrollen. Lijkt me best lastig om uit te rollen op 7 mm.

Groetjes Janny

22

Bommeltje schreef:

@ Djehr: Het is de hertjes uitsteker uit de webshop (staat bij de koekjes uitstekers)

@ Gertieneke Ik heb ze op ongeveer 7 mm dik uitgestoken.. sommige waren ietjes dikker en sommige dunner, en heb ze gebakken op 180 graden. Zodra ze lichtbruin begonnen te kleuren heb ik ze uit de oven gehaald. Ik heb wel even de eerste 'batch' afgewacht om te kijken of dat goed was..

Heb je het recept van Peggy Porschen gebruikt? En heb je het deeg ook een uur laten rusten in de koeling?

@ Bommeltje, dank je wel, ik heb uitrol latjes die zijn 6 mm, ga ik die nog eens proberen. Ik heb het deeg wel minimaal een uur laten rusten en direct uit de koeling in de oven
Ga zeker het recept van Peggy uitproberen de volgende ronde

23

Welk recept heb je dan nu gebruikt Gertieneke? Mocht het de mix van Funcakes voor koekjes zijn dan kan het kloppen.. die loopt ook uit na een uur in de koelkast.

@ Jannytje, gewoon op de gok ongeveer, heb het later wel nagemeten met de lineaal omdat ik er wel benieuwd naar was.

24

Supermooi zeg, vooral de roze !

Groetjes, Conny

25

super mooi zeg! :Y