Onderwerp: Mijn eerste (test) taartje!
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het maken van leuke taarten zowel in boeken als hier op het forum.
Vandaag ben ik naar de Taart&Decoratie winkel geweest en de nodige spullen gekocht.
Volgende week ga ik voor mijn moeder haar verjaardag een taart maken, maar ik wilde eerst even uitproberen hoe alles in zijn werk ging. Ik heb nog even gekozen voor een gemakkelijke vulling van aardbeienjam, slagroom en banketbakkersroom.
De biscuit van 18cm kwam mooi uit de vorm, alleen het in lagen snijden lukte niet erg goed. Uiteindelijk een beetje scheve lagen, maar dat heeft denk ik nog wat oefening nodig..
(heeft er iemand tips hoe ik de biscuitbodem mooi recht krijg met een groot kartelmes?)
Na het vullen met ik begonnen met het kleuren van de marsepein, en ben ik aan de slag gegaan met uitrollen en uitsteken. Het ging gemakkelijker dan ik had gedacht.
Omdat het nog maar een test-taartje is wilde ik niet teveel decoraties erop maken, zonde van de marsepein!
Maargoed, dit is dus het resultaat geworden van mijn eerste marsepein taart:

Op de foto is de taart nog een beetje nat, en de volgende keer als ik een 'echte' taart voor bijvoorbeeld een verjaardag maak ga ik ook de onderrand van de taart nog mooi afwerken.
Ik heb hem inmiddels ook even geproefd, zo ziet de binnenkant eruit: 
) gebruikte ik ook poedersuiker, maar was heel voorzichtig dat het niet op de " goede" kant van het marsepein kwam. Dus uitrollen en vooral NIET omkeren. heb nu Crisco ontdekt en de poedersuiker is de deur uit hoor!! Werkt veel fijner. Als je water op je taart doet gaat het glimmen en smelten. Poedersuiker krij je bijna niet weg, dus heel voorzichtig gebruiken, je roller steeds afvegen en ook je handen suikervrij houden 
).
had je je biscuit eerst in de vriezer gehad? daardoor wordt het scheuren ook al een stuk minder