1

Onderwerp: 2 uur in de trein, en nu?

Hallo dames!

Ik heb gezocht via de zoekfunctie, maar kon een precies antwoord niet echt vinden... dus alvast mijn excuses als jullie deze vraag al 100x gelezen en misschien wel beantwoord hebben!

Ik heb gisteren avond mijn eerste taart gemaakt, en in een taartdoos donker weg gezet.
De taart is van biscuit, gevuld met verwenfruit van Hak en botercreme en afgekleed met marsepein.
Door het warme weer is de taart al wat zachter geworden en het probleem is dat ik straks 2 uur (!) met taart moet reizen met de trein... wat nu?
Zal ik de taart nog even in de koelkast zetten zodat ie wat kouder is voor onderweg, moet ik hem extra inpakken (alu folie) of gewoon zo laten?
Ben heel benieuwd want heb hier nog geen ervaring mee en wil graag dat de taart heel en mooi aankomt zonder scheuren/zweten etc.

Alvast heel erg bedankt!

Liefs,

''Succes is niet het einde en falen is niet fataal... Het is de moed om door te gaan dat telt!''

2

Re: 2 uur in de trein, en nu?

Ik zou hem inderdaad zolang mogelijk koud zetten . Je zou  alu-folie om de doos kunnen wikkelen , zo blijft hij wel redelijk koud denk ik . In de trein uit de zon houden maar dat snap je zelf ook wel hé  :)

Carpe Diem !

3

Je zou koelelementen kunnen gebruiken om de taart koel te houden tijdens transport......

4

Oke, alvast heel erg bedankt!  :)

Ik wist namelijk niet zeker of marsepein in de koelkast mocht omdat ik heb begrepen dat je taart dan kan gaan smelten/condenseren/zweten (vooral met dit warme weer) wanneer je hem eruit haalt, en dat wil ik natuurlijk niet hebben!

Hij staat nu lekker koel dus ik wacht af!

@Monique63; Ik wilde net lekker in het zonnetje gaan wachten...jammer hoor haha ;)

''Succes is niet het einde en falen is niet fataal... Het is de moed om door te gaan dat telt!''

5

Lady-Lau schreef:

Oke

@Monique63; Ik wilde net lekker in het zonnetje gaan wachten...jammer hoor haha ;)

:lol:  :lol:

Carpe Diem !

Ik denk eigenlijk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn want in deze tijd zetten ze de airco's in de trein constant aan! Brrrrrr! :nooo

7

Maartjetaartje schreef:

Ik denk eigenlijk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn want in deze tijd zetten ze de airco's in de trein constant aan! Brrrrrr! :nooo

Dat hangt er maar net vanaf welk type trein je in terecht komt :D In de nieuwe intercity's of de Sprinters zit (vind ik dan) fijne, goed werkende airco. Maar in de oude dubbeldekkers is het vreselijk, niet boven gaan zitten met dit weer want dan leg je het af van de hitte :S (beneden kan in elk geval nog een raampje open).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Nou...hij is helemaal heel aangekomen hoor! :thumb:
In de nieuwe treinen was het inderdaad lekker cool, de wat oudere heel erg warm... maar al met al is het goed gegaan en hij was erg lekker voor een eerste taart!

Nog bedankt voor het reageren!