1 Laatst bewerkt door Arinka (05-05-2011 16:26)

Onderwerp: Ik word 40!

Morgen word ik 40 en dus besloot ik om maar eens een levenstaart te maken. Maar dan alleen met kleur, dus dat was nog een hele uitdaging. Eerst heb ik een ontwerp gemaakt.

http://94.100.119.248/1298050001-1298100000/1298095501-1298095600/1298095583_6_-Pql.jpeg

Uiteindelijk wordt het natuurlijk heel anders, maar toch ben ik redelijk tevreden (niet helemaal omdat ik de taart niet gestut heb en deze nu begint te zakken... stom!).

Nou ja, het is gelukkig al voor morgen, want dan word ik 40.

De cake is in elke laag naturel.

De onderste laag is gevuld met advocaat, bokkepootjes en sinaasappel en eroverheen zit sinaasappelfondant.

De tweede laag is gevuld met bananenstroop, bananenbavarois en botercreme. Eroverheen zit bananenfondant.

De derde laag is gevuld met vanille en chocolade en heeft een vanillefondantlaag.

De bovenste is gevuld met aardbeien en botercreme en afgewerkt met aardbeibavarois. Deze laag is het minst netjes, maar moest echt 'gemetseld' zijn.

De betekenis is als volgt... (kort gezegd dan, want ik vertel ook niet alles... :D)

Van 0 tot 10 (onderaan) Eentoning, saai en niet door te komen
Van 10 tot 20 (2e laag) Bruisend, sprankelend, ingewikkeld
Van 20 tot 30 (3e laag) Eén grote tergende leegte
Van 30 tot 40 (top) Bouwen aan liefde en bewustzijn
40 Rust...

http://94.100.116.98/1298550001-1298600000/1298598101-1298598200/1298598106_6_aKrS.jpeg

http://94.100.122.242/1298550001-1298600000/1298597201-1298597300/1298597278_6_gnSG.jpeg

Niet denken, maar durven !

2

Re: Ik word 40!

Wat gaaaaaf! Heel mooi! Vind taarten met een verhaal altijd extra speciaal.
Maar wel jammer dat je hem niet gestut hebt, of is dat ook een symbolische verwijzing?  :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ja beetje wel hahaha. Story of my life!  :lol:

4

Wat een vrolijke stapeltaart!!
En leuk om te zien zoals hij eerst getekend was.......vind hem trouwens niet veel veranderd hoor ;)

Maar zo'n grote stapel niet gestut??.......jij zal wel met veel lef het leven doorgaan  :lol:  :lol:

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

5

Wow Gaaaaaaaf!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Waaaaaaat is ie gaaf !!!!
Leuk juist dat hij scheef is, leven loopt nou eenmaal ook niet altijd in een rechte lijn !!  ;)

Oh en.... gefeliciteerd !!

7

Gaaf zeg!!!

groetjes Wilma

8

WOW, superorigineel, erg gaaf ontwerp.

9

Wat een geweldig idee, en ook een gave uitvoering :Y :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Wat een prachtige symbolische taart !! En van harte gefeliciteerd natuurlijk !

Groetjes, Conny

11

Ik vind hem super  :thumb:
Enne....1971 is een TOPjaar! :Y

Groetjes Notje

12

We moeten nu heel snel gaan eten, want het hellen begint wel heel dramatisch te worden.  :/  Gelukkig heeft hij nog wel de nacht overleefd, maar de tweede laag begint nu zelfs te scheuren. Waaaaaaaaaaaaah! Nou ja, toch past deze taart nu nóg beter bij me.  :D

13

Hij is geweldig! En HARTELIJK GEFELICITEERD!!
maak er een fijne dag van, je kan gewoon heerlijk buiten zitten, jeeeuj!

14

Hahaha, ja op mijn verjaardag is het ALTIJD mooi weer!

15 Laatst bewerkt door carol (06-05-2011 08:53)

haha wat leuk,deze jarige felicitaart je ook en een fijne dag en ik heb mijn leeftijd maar niet op me cuppie's gezet,die is nu niet interessant meer :lol:  :lol:  :lol: al voelt het anders(jaren minder),roep altijd,: me moeder heeft vast het verkeerde bouwjaar opgegeven  ;) Carla

16

Wat een creatieve gedachte erachter........en grappig hoe je je jaren beschrijft!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

17

Ja het was best een therapeutisch geheel om deze taart te maken. Ik was als kind heel ongelukkig en ook als jong volwassene vond ik het maar zozo. Op mijn 34 hoorde ik dat ik (weliswaar een geniale) klassiek autist ben en kort daarna dat ik ook Tourette heb.

Veel mensen zouden misschien droevig worden van zoiets, maar in mijn geval was het echt een verlossing en vanaf die tijd ben ik gestopt met mezelf veroordelen voor hoe en wat ik ben. Iets wat ik van thuis wel heb meegekregen, maar zo wil ik niet leven.

Dus ben dingen gaan doen waar ik goed in ben, in plaats van me steeds te richten op wat ik allemaal niet kon/kan. Hobby's gekregen waar ik me helemaal in kwijt kan, zoals de taarten, maar ook mijn werk wat zich ontwikkeld heeft.

Want afgelopen week is ook mijn derde boek uitgekomen. En daar ben ik best wel trots op. Vroeger had ik gewoon echt niet gedacht dat ik op mijn 40e zó gelukkig zou zijn. Ik dacht dat ik nooit liefde zou vinden bijvoorbeeld en nu ben ik al bijna 10 jaar getrouwd en heb 2 ontzettend leuke lieve dochters.

Dus de taart betekent heel wat voor mij. En het is dus ook goed dat de onderkant instort. De top staat nog steeds als een huis!

Een geweldig verhaal bij een mooie taart.
Van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!

Van harte gefeliciteerd met je 40ste, en inderdaad wel typisch hoe de taart zich verhoudt naar jou leven, laat de komende 40 jaar en de rest ook maar zo stevig zijn als je huis

Met taart en cupcakes maak je vrienden

geweldig met zo;n verhaal erbij.
hopelijk smaakt hij super. want je hebt je best gedaan met de vulling zeg.
en op naar de volgende 10 mooie bruizende jaren. ik ben nu al benieuwd naar je taart als je 50 jaar word.  ;)  :lol:

21

Wat creatief bedacht zeg! Het is een mooie uitbeelding van jezelf!
Vind hem erg goed gelukt!  :thumb:
Gefeliciteerd!

22

ik moet zeggen ik vind alleen je ontwerp al geweldig, de uitwerking vind ik al helemaal super!

liefs lis

woman are angels, and when someone breaks our wings, we simply continue to fly... on a broomstick, after all we are flexible... ;)

23 Laatst bewerkt door ropiesst (09-05-2011 22:16)

Je bent nu 40  en het is nu 4 dagen later en ik zie het nu pas.
Ik ben niet zo'n  gedreven bakster maar kijk wel mee.

Ik vind deze levenstaart geweldig en met alle ups en downs ben jij vermoedelijk een geweldige vrouw.

Gefeliciteerd met je 40ste jaar en smul er maar lekker van.

gegroet Esther