Onderwerp: Vierkante taart van een beginner..
Hoi!
Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten maken maar liep de vorige keer dat ik een vierkante taart maakte wel tegen een probleem aan.
Ik zal eerst even een stommiteit van mezelf bekennen: Ik heb gewoon 2 cakes van de dirk gekocht toen en daar geprobeerd 1 geheel van te maken..
* De vulling was van slagroom met frambozen erin gedrukt maar die zakte steeds in waardoor de taart ook scheef trok. Hoe voorkom je dat de slagroom in de vulling (met in dit geval diepvries frambozen) inzakt?
Daarnaast had ik hem dus bekleed met icing. En dat werkte ook niet echt super door de structuur van de cake en de slagroom bleef er aan plakken bij de randen.
Nu moet ik eind mei een vierkante taart maken voor het dochtertje van onze schoonmaakster.. Deze wil ik dus wel bekleden met marsepein. Van binnen wil ik de sinaasappelcreme gebruiken uit het onderdeel recepten. En dit keer bak ik zelf braaf (lees: als het lukt) een biscuitcake in een vorm.
**Nou vraag ik me af, als je een vierkante taart gaat bekleden, hoe doe je dat dan met de hoeken?
***En als ik de taart wil afsmeren kan ik daar dan ook die sinaasappelcreme voor gebruiken?
De vorige keer dat ik botercreme gemaakt had (uit z'n mix van FunCakes), voor op cupcakes, werd hij door meerde mensen als te boterig ervaren ondanks dat ik wel de aanwijzingen had opgevolgd.
****Is het anders een andere optie om af te smeren met botercreme en dan daar een beetje sinaasappelsap doorheen te doen voor de smaak? Of weet iemand een lekker alternatief (geen chocola en rood fruit ivm allergie) met botercreme waardoor ik de taart wel netjes af kan smeren voordat de marsepein erop gaat?
***** En weet er iemand hoe ik makkelijk ballonnetjes uit kan steken/maken voor op de taart, gewoon 2D? Zelfde geldt voor een grote 4..
Super bedankt alvast!