Onderwerp: Een aantal vraagjes van een beginner..
Hoi!
Na veel lezen heb ik onlangs mijn eerste marsepeintaarten gemaakt, of in ieder geval een poging tot.. Nu liep ik alleen tegen een paar kleine probleempjes aan.. Het antwoord op deze vragen zal ongetwijfeld al eens gegeven zijn op dit forum, ik kan het alleen nergens vinden..
1. Ik wilde mijn taart vullen met aarbeienslagroom. Ik las dat ik deze eenvoudig kon maken door 250 gram aardbeien door mijn slagroom te kloppen.. helaas werd de slagroom geen slagroom, ik kon klopfix blijven toevoegen maar er gebeurde niets, de slagroom bleef een zachte massa! Weet iemand waar dit aan kan liggen?
2. Toen ik uiteindelijk mijn taart maar heb gevuld met een laag gewone slagroom en een laag aarbeienjam, was mijn taart klaar. Ik heb mijn taart besmeerd met slagroom om vervolgens de marsepein eroverheen te leggen. Toen ik de marsepein over mijn met slagroom beklede taart legde, scheurde mijn marsepein vervolgens aan alle kanten.. Mag de marsepein niet in contact komen met slagroom? Hoe moet ik de marsepein dan aan de taart hechten? Ik las hier van alles over afwerken met botercreme.. Wat is het verschil? Gaat botercreme niet heel raar smaken in combinatie met de vulling?
3. Ook begon ik heel enthousiast met tylose te werken toen ik mijn taart wilde versieren. Ik heb zowel marsepein als rolfondant gebruikt. Kan tylose door marsepein en rolfondant worden gekneed of is tylose alleen voor marsepein bedoeld? Mijn rolfondant begon namelijk te korrelen en de ´versiering´ op mijn taart scheurde spontaan toen de taart een uur in de koelkast stond..
4. Ik heb zelf een biscuitdeeg gemaakt met eieren, suiker, vanillesuiker, bloem, maizena en een snufje zout.. Is een zak biscuitmix van funcakes lekkerder/luchtiger? Ik vond mijn biscuitdeeg namelijk niet erg lekker. Hij was heel dicht en redelijk smaakloos.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik de volgende keer een lekkere taart op tafel kan zetten!
Alvast bedankt!