1 Laatst bewerkt door wendy1978 (16-04-2011 14:50)

Onderwerp: 1e stapeltaart gemaakt

Voor het eerst een stapeltaartje gemaakt voor het 40 jarig huwelijk van mijn ouders.
Ze zijn 15 en 10 cm gevuld met botercreme en abrikozenjam en bekleed met fondant.
Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten maar voor een 1e stapel was ik redelijk tevreden.
Tips en commentaar altijd welkom.
Heerlijk aan de slag geweest met nieuwe spulletjes die ik gekocht had laatst.

-Heb nog wel een vraag het fondant was niet aangetast of gesmolten maar toch liep er bij de parelrandjes vloeibaar rose op sommige punten zou dit kunnen komen doordat ik de parelrandjes heb geplakt met een beetje water?? of is het iets anders hoor het graag heb het nog nooit eerder gehad en plak wel vaker decoratie met een beetje water op.
-Hoe lang is zo'n taartje te bewaren en moet deze in de koelkast bewaard worden dat vroegen mijn ouders zich af of kan het op een koele plek in het hok? Bij ons is een taart altijd zo op dus heb geen idee eigenlijk.

http://i95.photobucket.com/albums/l148/wendelien/metrandencloseupmetnaam.jpg

Groetjes Wendy

Re: 1e stapeltaart gemaakt

wauw, prachtig!!
was het niet vulling dat er langs liep?
had je goed afgesmeerd?

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Ik heb dijkjes gespoten en afgesmeerd maar misschien te dun?

Groetjes Wendy

4

Prachtige taart!!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

Wat een supertaart...  :thumb:

Kijk eens op mijn hyves: http://makeacupcake.hyves.nl/

6

wendy1978 schreef:

Voor het eerst een stapeltaartje gemaakt voor het 40 jarig huwelijk van mijn ouders.
Ze zijn 15 en 10 cm gevuld met botercreme en abrikozenjam en bekleed met fondant.
Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten maar voor een 1e stapel was ik redelijk tevreden.
Tips en commentaar altijd welkom.
Heerlijk aan de slag geweest met nieuwe spulletjes die ik gekocht had laatst.

-Heb nog wel een vraag het fondant was niet aangetast of gesmolten maar toch liep er bij de parelrandjes vloeibaar rose op sommige punten zou dit kunnen komen doordat ik de parelrandjes heb geplakt met een beetje water?? of is het iets anders hoor het graag heb het nog nooit eerder gehad en plak wel vaker decoratie met een beetje water op.
-Hoe lang is zo'n taartje te bewaren en moet deze in de koelkast bewaard worden dat vroegen mijn ouders zich af of kan het op een koele plek in het hok? Bij ons is een taart altijd zo op dus heb geen idee eigenlijk.

http://i95.photobucket.com/albums/l148/wendelien/metrandencloseupmetnaam.jpg

Wat een prachtige lieve taart!Volgens mij komt het door teveel water...als het door de vulling komt zie je meestal een bolletje, gaat het veel lekker (de vulling) of misschien lekt het een beetje aan de onderkant...maar kan niet zien wat je bedoeld. Heb je het al schoongemaakt met een droge servetje? Als hij weg is...blijft het terugkomen? Dan zou het wel kunnen zijn dat hij lekt.

Ik adviseer altijd om de taart binnen 3 dagen op te eten als hij in de koelkast zit...er zijn mensen die er langer van kunnen genieten maar dat doe ik persoonlijk niet.
Buiten de koelkast adviseer ik binnen 1 dag , ik speel liever op safe. Maar dat is kwestie ....waar hij zit, hoe warm/koud het is....je zou via de zoekfunctie kunnen kijken. En als `hij 1 dag buiten de koelkast blijft zou ik hem niet weer in de koelkast plaatsen om te bewaren.

Be in love with what you have

7

bedankt voor de tips

op deze foto's zie je idd niks maar toen was er nog niks aan de hand ik denk zelf ook dat het van het water komt of dat ie net aan de randjes wat lekte.

De taart hebben we ingevroren en gaan we later van genieten ben benieuwd hoe dat zal gaan heb nog nooit een taart ingevroren we zullen het wel zien komt vast goed.

Groetjes Wendy

8

bedankt dames die gereageerd hebben

Groetjes Wendy

:thumb: heeeeel mooi hoor!

I never met a calorie I didn't like....

10

bedankt :)

Groetjes Wendy

11

Echt sjiek de friemel! Super gemaakt......

Over het lekken...........waarmee heb je afgesmeerd?

En met botercreme en jam hoeft je taart niet in de koelkast........geeft alleen maar meer risico op smelten..........ben benieuwd of hij goed uit de vriezer komt!

zooo MOOI ! mooi ontwerp !

www.sweettableshop.com
Hipperdepip Taartshop gaat samen met Sweet Table Shop  flinke uitverkoop taartspullen in de webshop !

13

Wauw zeg prachtig!

Welke mold heb je gebruikt als ik vragen mag? Die met die roos erin?

14

Marieke97 schreef:

Wauw zeg prachtig!

Welke mold heb je gebruikt als ik vragen mag? Die met die roos erin?

First impression :)

Groetjes Wendy

15

Bedankt voor jullie reacties :D

Groetjes Wendy

16

Wat een schitterende taart! Helemaal mijn stijl. Ik heb zelf ook de mold voor de grote roos boven op. Maar nadat ik de mold besteld had, bleek deze toch wel erg groot te zijn. Ik heb nooit zo goed geweten wat ik er nou mee kan doen. Door jou taart weet ik dat dus nu wel!

There's a time for every star to shine!

17

a true beauty....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

18

prachtig heb je dat gedaan :thumb: , zo'n soort taart staat ook nog een x op mijn verlanglijstje :Y

ik vind die mold op de zijkant van je taart ook super, die heb ik nog nooit gezien :think:

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

19

Wat een plaatje, hartstikke mooi !!

Groetjes, Conny

20

mooie taart.....en mooi op de foto gezet!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

21

Een plaatje! Is me helemaal niet opgevallen :o Maar hij is super!

Een plaatje!!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

23

bedankt :D

Groetjes Wendy

24

Wauw, mooi hoor! echt chique!  :Y

en dat lekken herken ik, dat is vast van het water. Ik plak nu alles vast met tyloselijm, heb sindsdien het probleem niet meer gehad met fondant. En trouwens had ik met regalicer meer problemen dan met pettinice. Met marsepein doe ik het trouwens wel met (een beetje) water, dat gaat eigenlijk altijd goed.

25

wat een dotje!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.