1

Onderwerp: 2 vraagjes over uitstekers en opplakken..

Als je een bloemetje uitsteekt (of natuurlijk een ander figuurtje, vogeltje ofzo) uit marsepein/fondant, hoe krijg je dan de blaadjes iets omhoog? En als jullie ze op de cupcake of taart leggen, plakken jullie ze dan met iets vast? En pareltjes ook?

Dat waren nog even wat dingetjes diw ik me afvroeg voordat ik een keer mijn erste bestelling ga plaatsen om te beginnen met bakken ;)

2

Re: 2 vraagjes over uitstekers en opplakken..

Als je de bloemetjes oid hebt uitgestoken kun je deze even (een paar uurtjes of een nachtje) in de juiste vorm op laten drogen door er bijv een stukje spons onder te leggen of bloemetjes in een leeg eierdoosje te leggen.
Vastplakken kan gewoon met water of eetbare lijm maar voor grotere/zwaardere dingen word vaak icing gebruikt.

Groetjes Eline

3

:think: Ik vraag mij ook al een tijdje af hoe je van die zilveren pareltjes op je taart plakt zonder dat ze hun glans/zilverlaagje verliezen.. Wie kan mij daar antwoord op geven??

Je hebt het alleen druk als je jezelf druk maakt...

4

vitaslak schreef:

:think: Ik vraag mij ook al een tijdje af hoe je van die zilveren pareltjes op je taart plakt zonder dat ze hun glans/zilverlaagje verliezen.. Wie kan mij daar antwoord op geven??

Eetbare lijm.........

5

Als je pareltjes wilt plakken, eerst met een baltool of een cocktail prikkertje een klein gaatje maken waar je de parel wilt hebben. Daar in een klein beetje eetbare lijm of water (heel weinig, er mag geen druppel in hangen). Dan de parel in het gaatje laten vallen. Houd de parel zo kort mogelijk vast, en draai hem niet meer als hij eenmaal in het gaatje zit. Van vocht (ook dat van je handen) gaat de glanslaag eraf.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Als je de bloemtjes omhoog wil laten staan moet je ze wel van fondant maken die je hard laat worden.

7

:thumb: Bedankt voor de tips!

Je hebt het alleen druk als je jezelf druk maakt...