1

Onderwerp: Bob Piraat... aaaarrrw, die blauwe marsepein

Dit weekend weer een verjaardagstaart voor een buurjongen. Hij is helemaal in de piraten de laatste tijd, dus het onderwerp was makkelijk.
Moeders vond deze uitvoering, die ik al vaker heb gezien, heel leuk, dus dan maar leuk gekopieerd.

Maar wat een drama was de blauwe marsepein. Allemaal scheurtjes langs de rand en verder naar beneden. Dat had ik nog nooit gehad. Dus er weer af en een nieuw stuk gepakt. Iets langer gekneed, iets dikker gelaten en voorzichtig bekleed. Nog steeds scheurtjes, maar wel een stuk minder... wat een geluk dat ik er visjes op wilde doen en de sliertjes zijn er dus bijgekomen om een beetje af te leiden...  :)
Bij de onderste laag had ik totaal geen last van scheurtjes. Zou het dan toch aan het kleuren liggen?

Maar goed, hier komt 'ie dan. De bovenste laag is chocobiscuit met bonbonbloccreme en verse aardbeien met botercreme. De onderste laag is simpel met gewone biscuit met botercreme en lemoncurd.
https://lh3.googleusercontent.com/_Ncgvr8S18cE/Tb1ccyri79I/AAAAAAAACcs/njvq4y1itgw/s512/Piraat%20Bob%20I.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/_Ncgvr8S18cE/Tb1cdxfXzhI/AAAAAAAACcw/T2931Fr2vm0/s512/Piraat%20Bob%20II.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/_Ncgvr8S18cE/Tb1cffLjdJI/AAAAAAAACc0/1GJW4Dxm6HI/s512/Piraat%20Bob%20IV.jpg

Tips en opmerkingen altijd welkom.
En ja... ik moet nog wat oefenen met een goede achtergrond. Dit was niet zo'n succes, maar had geen tijd meer om iets anders te doen...  :/

Groetjes, Anouk

2

Re: Bob Piraat... aaaarrrw, die blauwe marsepein

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Niets te zien van die scheurtjes, ziet er super uit :thumb:

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy

4

Prachtige taart en heerlijke vulling! :9

5

Prachtig!!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

6

Geweldig, wat een mooie details!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

7

WOW, geweldig.

8

mooi! :thumb:

9

Hij is mooooooi!! super leuk gedaan zeg!  :thumb: en wat betreft de blauwe marsepein: welke marsepein gebruik je? Ik vind namelijk dat de marsepein van funcakes sneller scheurtjes geeft dan de marsepein van zeelandia.... En die laatste vind ik trouwens ook nog eens veel lekkerder en makkelijker te verwerken!

Hij is prachtig!

11

Eline25 schreef:

Hij is mooooooi!! super leuk gedaan zeg!  :thumb: en wat betreft de blauwe marsepein: welke marsepein gebruik je? Ik vind namelijk dat de marsepein van funcakes sneller scheurtjes geeft dan de marsepein van zeelandia.... En die laatste vind ik trouwens ook nog eens veel lekkerder en makkelijker te verwerken!

Ik gebruik inderdaad die van funcakes, maar die heb ik altijd en bij andere kleuren had ik daar niet tot nauwelijks last van. Maar die van zeelandia ga ik dan ook maar eens proberen. Gebruik je de 1:3 of 1:4?

Groetjes, Anouk

12

Erg leuke piratentaart!

13

leuke taart zeg

Groetjes Babs

Hij is geweldig!!!!

Mag ik vragen hoe je die palmboom hebt gemaakt, en dan vooral de stam?

15

super strak geheel  :thumb:

16

Madame Gâteau schreef:

Hij is geweldig!!!!

Mag ik vragen hoe je die palmboom hebt gemaakt, en dan vooral de stam?

Ja hoor! Ik heb van bruine marsepein een aantal korte rolletjes gemaakt. Deze heb ik iets taps toe laten lopen en vervolgens op een spaghetti gestapeld. That's it!
(De palmblaadjes had ik beter van fondant kunnen maken zodat ze niet zo zouden hangen :/ ).

Groetjes, Anouk

17

Geweldige taart! Zie er mooi uit en van scheurtjes niets te bekennen!  ;)  Ik denk dat ik toch ook maar aan de boetseersels moet. Het ziet er zoooo leuk uit!  :Y

18

Haaz76 schreef:
Eline25 schreef:

Ik gebruik inderdaad die van funcakes, maar die heb ik altijd en bij andere kleuren had ik daar niet tot nauwelijks last van. Maar die van zeelandia ga ik dan ook maar eens proberen. Gebruik je de 1:3 of 1:4?

Ik heb het ook gehad met de blauwe kleur van funcakes! Misschien dat het met de kleurstof te maken heeft? Als ik zelf blauw maak, dan kleur ik het eerst wit, en dan blauw, anders wordt het met marsepein wat groenig. Misschien dat de witte kleurstof iets doet met de structuur? Gokje hoor... Anyway: ik gebruik 1:3 van Zeelandia, sinds ik dat gebruik wil ik nooit meer anders! Je kan het bij de hebshop kopen (http://www.deleukstetaartenshop.nl/mars … -4289.html) maar als je niet meteen 6 kg wilt kopen zijn er ook andere webshops waar je Zeelandia per kg kan kopen... Succes!