1

Onderwerp: help ...uitgedroogt of toch niet?

ik heb vanmiddag het kapsel gebakken voor de taart die ik vanavond verder ga maken.
nu heb ik het op mijn  taartrooster af laten koelen en daaroverheen een plastig deksel. ( dus wel lucht kon erbij komen vanaf de onderkant.)
nu is de buitenkant iets wat harder en ben ik bang dat de hele boel is uitgesroogt en te hard is aan de buitenkant!
hoop niet dat ik weer opnieuw moet gaan bakken?

wie weet dit en kan me helpen met wat te doen?
gr marijke

Re: help ...uitgedroogt of toch niet?

Gewoon gaan snijden, kom je er vanzelf achter of het inderdaad uitgedroogd is, maar ik denk dat het wel wat mee zal vallen...

3

Ik heb dat ook wel eens, als de taart iets langer staat, dat de buitenkant dan iets harder word. Dit is geen probleem, zodra je de taart afsmeert word het ook alweer iets zachter. Het is (bij mij in ieder geval) altijd alleen de buitenkant, de binnenkant is gewoon goed en wat Iris zegt, als je hem snijdt dan kun je dan de binnenkant checken. succes

groetjes karin

4

En als hij echt uitgedroogd is van binnen volgens jou, kun je je biscuit altijd nog tremperen.

5

bedankt voor jullie reacties!
viel inderdaad mee met snijden ws het nog prima.
later werdt de buitenkant wat zachter met afsmeren.
bedankt, gr marijke

6

Om dit uitdrogen te voorkomen, pak ik de taart altijd in een _schone :Y _ theedoek, leg hem op het rooster en evt. na half uurtje, de taartdoos erover, zo kan hij aan onderkant nog ademen en blijft toch lekker vers.
Succes.

7

Wat ik dan doe is even een half uurtje een plastic zak eromheen, lucht eruit halen... dan wordt ie een stuk zachter!

Beauty is in the eye of the beholder...