Onderwerp: Beginnershulp met vulling: Nodig!
Om even to the point te komen: Ik heb nog nooit zo een mooie taart als een van jullie gebakken, alleen appeltaarten (ik ben 12)... . Dus nu heb ik een probleem: Ik wil een taart voor mijn moeder maken, alleen ik weet nou niet hoe vullingen precies werken, want in een howto zag ik dat je 2 bakvormen hebt, en dan daartussen vulling doet, maar kun je ook bijvoorbeeld een bakvorm in tween snijden en dan daar de vulling tussen doen?? Ik denk dat mijn moeder het wel weet, alleen het is een verrassing, en dat wil ik niet verpesten. Daarnaast heb ik nog een vraag, misschien wil ik de taart decoreren met bloemen (misschien hebben jullie die Joke-taart al eens gezien aan de bovenkant van het scherm) alleen, moet je die dan met de hand snijden, of zijn daar van die vormen voor, en waar kun je kleurstof halen zoedat je marsepein mooi word?? PLEASE! Help me! In mijn eentje lukt het me nooit!
P.S. Ik wil niet heel ondankbaar klinken (omdat jullie al zo veel helpen met jullie berichten): maar we (mijn zus en ik) gaan de taart zelf maken, dus tip zijn welkom, maar je hoeft echt niet in levende lijve te komen helpen hoor
Edit:
Mijn zus en ik hebben gisteren de hele avond (+nacht, maar die niet helemaal ) doorgewerkt en zijn nu klaar met de rolbare chocolade en een deel van de mmf, Want je hebt dan dus alleen de kleuren van de marsmallows, alleen toen ik in de winkel stond waren er gewone witte en kids-zakken met allemaal verschillende kleuren(!) Dus toen heb ik die maar gehaald, nu zijn we klaar met ongeveer de helft. Alleen het duurde dus zo lang omdat we een film keken, en toen die was algelopen kwam er nog een film (maar dat was een thriller, dus mijn zus vond die wat leuker dan ik
). Alles heeft nu een nachtje gerust en omdat mijn Moeder naar Delft is (vriendinnen-dingen doen enz.) hebben we nu een hele dag om de taart echt te maken. Wish me luck!