1

Onderwerp: taart plakt aan taartrooster

Na het bakken van de biscuit stort ik mijn taart op het taartrooster, verwijder het bakpapier en laat de taart afkoelen.
Zover geen problemen, maar de taart plakt verschrikkelijk aan het taartrooster, zo erg dat als ik de taart eraf wil halen ik meestal de hele onderkant beschadigd heb.
Ik heb al van alles geprobeerd, helemaal laten afkoelen,maar dan trek ik zowat de onderkant los als de taart van het rooster moet. Of na elke 5 minuten de taart "losmaken" en een beetje draaien, maar evengoed een beschadigde taart.
Nu weet ik wel dat dit de onderkant is, maar heeft iemand een tip voor me om dit te voorkomen?
Ik heb wel gelezen dat sommige de taart op bakpapier storten, maar dat wordt door anderen weer afgeraden.
Of moet ik gewoon de bovenkant van de gebakken taart maar bovenkant laten en er een stuk afsnijden, maar is dit goed te besmeren met botercreme en te bekleden.
Graag tips aub

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: taart plakt aan taartrooster

Ik heb hetzelfde voor, dus jammergenoeg geen tip, maar ik volg wel even mee.

Groetjes van Natascha!

3

Je rooster insmeren met een beetje crisco helpt goed .

Carpe Diem !

Ik keer de taart in het begin elke minuut zo ongeveer.... Die crisco ga ik uitproberen  :thumb:

5

Ja, zo vaak mogelijk optillen van het rooster de eerste 5a10 min.  :Y

6

ik leg altijd een siliconen bakmatje (is dat een woord? :think: ) op het rooster en stort m dan daarop, draai m daarna ook regelmatig rond...works for me!

married to my oven glove...

7

Ik spuit het rooster altijd in met een heel klein beetje anti-aanbakspray, de zelfde waar ik ook mijn bakvormen mee inspuit. Nu nooit geen problemen meer met vastplakkende biscuits (voorheen ook altijd)

geetje schreef:

Ik spuit het rooster altijd in met een heel klein beetje anti-aanbakspray, de zelfde waar ik ook mijn bakvormen mee inspuit. Nu nooit geen problemen meer met vastplakkende biscuits (voorheen ook altijd)

doe ik ook en werkt prima! daarvoor idd ook altijd plakkende biscuits

9

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Ik ga het uitproberen, allereerst maar met de anti-aanbakspray.
Fijn ook om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ik draaide ook zoveel mogelijk met mijn biscuits, maar als ik dan even niet kon, omdat de biscuit boven stond af te koelen, omdat er beneden kleinkindertjes rondliepen, dan liep ik niet elke 2-3 minuten naar boven, met alle gevolgen van dien.
Ben erg benieuwd, komend weekend wordt mijn kleindochter 5, dus dan wordt er weer gebakken door oma.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

geetje schreef:

Goede tip, ga ik vandaag gelijk uitproberen :thumb: .