Onderwerp: Tranen bij deze bruidstaart....
van frustratie dan ! Meestal werk ik met marsepein maar de bruid wilde graag fondant, ook prima; tot nu toe was me dat ook goed gelukt. Tot deze week dus, mijn regalice fondant bleef scheuren, heel frustrerend !
Woensdagavond naar bed gegaan terwijl 1 taart bekleed was en 1 opnieuw afgesmeerd nadat ik de fondant eraf gepulkt had.
Gisteren na het werk nieuwe fondant genomen (ook regalice) en verder gegaan. Het ging al wat beter. Toen de draperieen, geprobeerde met marshmallowfondant, maar dat was ook geen verbetering. Mijn draperieen bleven scheuren op de plooien en ze scheurden zo erg dat het zelf van de taart af viel ! Na veel wikken en wegen besloten om maar met de strip cutter aan de slag te gaan, en dit alternatief voor de draperieen aan te brengen.
Vanmorgen vol zenuwen op de bruid gewacht, me zelfs al voorgenomen om gedeeltelijk geld terug te geven als de bruid niet tevreden was. Haar reactie bij het zien van de taart: "oooooh, wat is hij mooi, nog veel mooier dan ik me had voorgesteld !"....ok... nog wel netjes verteld van de draperieen, maar nee hoor, geen probleem, de taart is prachtig zo !.... Poeh, wat een opluchting !
Standaard gevuld met vanillecreme en viervruchtenjam. Ook bespoten met pearlspray, maar ja, dat krijg je bijna niet op de foto