1 Laatst bewerkt door elfje elly (28-04-2011 20:37)

Onderwerp: mangomousse

Ingrediënten
Voor 4 personen

3 mango's
1 citroen
1 eetlepel griessuiker
2 blaadjes gelatine
4 eiwitten
1 mespunt zout

Schil 2 mango's, haal het vruchtvlees van de kern en doe het in een keukenblender. Doe er het sap van de citroen bij en de suiker. Mix alles tot een homogene massa. Week de gelatineblaadjes in een kom met koud water. Pers het overtollige water uit tussen uw vingers, leg ze in een kleine pan, doe er 2 eetlepels warm water bij en laat op een heel zacht vuurtje en onder voortdurend roeren oplossen. Giet de mangopuree over in een kom. Doe er de opgeloste gelatine onder en roer goed.

Doe het zout bij de eiwitten en klop ze op. Meng ze heel voorzichtig en beetje bij beetje onder de mangopuree. Zet de mousse minstens 6 uur in de koelkast tot ze goed koel en opgesteven is.

groetjes elfje elly

2

Re: mangomousse

klinkt geweldig hoor! ik ga t zeker onthouden!

:9

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

3

zoals ik al aangaf, lijkt dit me heerlijk...

maar nu zie ik dat er bij de ingredienten 3 mango´s staan, maar in het recept staan er maar 2, doe je die laatste er in stukjes doorheen ofzo?

en bij je citroen staat geen aantal, dat doe je naar smaak?

alvast bedankt!

sandra.

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

Sounds delicious!!

5

Klinkt lekker, maar wat is griessuiker?  :o

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

6

Lijkt me ook heerlijk, ga ik zeker een keer proberen. Bedankt dat je het wilt delen :thumb:

7

freijak schreef:

ik vroeg me dat ook af en na wat zoeken kwam ik er op uit dat het fijne kristalsuiker moet zijn ;)

8

Titelfix ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9 Laatst bewerkt door elfje elly (28-04-2011 20:21)

chocotoetje schreef:
freijak schreef:

ik vroeg me dat ook af en na wat zoeken kwam ik er op uit dat het fijne kristalsuiker moet zijn ;)

De griessuiker is een zuivere, geraffineerde korrelsuiker. Zelfs in koude bereidingen smelt hij zeer snel. Ultrafijne griessuiker is ideaal om fruitsap en ijsroom te suikeren en om allerlei desserten zoals vers fruit en yoghurt te bestrooien. Fijne griessuiker kan ook verwerkt worden in bereidingen. Bijvoorbeeld in banketgebak, desserten, ijsroom, compotes en confituren.

Is te koop bij reformzaken en sommige supermarkten

groetjes elfje elly

10

elfje elly schreef:
chocotoetje schreef:
freijak schreef:

De griessuiker is een zuivere, geraffineerde korrelsuiker. Zelfs in koude bereidingen smelt hij zeer snel. Ultrafijne griessuiker is ideaal om fruitsap en ijsroom te suikeren en om allerlei desserten zoals vers fruit en yoghurt te bestrooien. Fijne griessuiker kan ook verwerkt worden in bereidingen. Bijvoorbeeld in banketgebak, desserten, ijsroom, compotes en confituren.

:think: hmm, ok... dan zat ik dus niet helemaal goed... 

zou je ook een andere (meer gangbare) suiker kunnen gebruiken?

11

Jozien schreef:

Titelfix ;)

thnx, nu kunnen we hem ook in de zoekfunctie vinden :thumb:

12

chocotoetje schreef:

zoals ik al aangaf, lijkt dit me heerlijk...

maar nu zie ik dat er bij de ingredienten 3 mango´s staan, maar in het recept staan er maar 2, doe je die laatste er in stukjes doorheen ofzo?

en bij je citroen staat geen aantal, dat doe je naar smaak?

alvast bedankt!

sandra.

Sorry 1 mango kun je in stukjes op de mousse leggen en het is 1 citroen

groetjes elfje elly

13

chocotoetje schreef:
elfje elly schreef:
chocotoetje schreef:

:think: hmm, ok... dan zat ik dus niet helemaal goed... 

zou je ook een andere (meer gangbare) suiker kunnen gebruiken?

Je kan als vervanging basterdsuiker gebruiken.

groetjes elfje elly

14

thnx!  ik ga hem zo maken voor mijn koninginnedagtaartje! :D