1

Onderwerp: Bruidsstapeltaart in de vriezer of niet?

Volgende maand ga ik de bruidstaart voor mijn zoon en schoondochter maken. M'n eerste bruidstaart! Ik heb al zo'n stuk of 25 taarten gemaakt het laatste half jaar (zie mijn site), maar ik ben hier toch best wel nerveus over.
Ik zit me n.l. af te vragen, wat nou het verstandigst is: twee dagen van te voren beginnen met bakken (4-Laags wordt hij), en 1 dag voor de bruiloft bekleden en  decoreren,  want dan hoef ik de taarten niet in te vriezen of elke week 1 taart helemaal afmaken en in de vriezer bewaren en 1 dag voor de bruiloft alles op elkaar stapelen. Het is dan 19 mei en ik ben zo bang, dat de marsepein gaat smelten, als hij uit de vriezer komt.
Maar ik ben ook bang om alles op de laatste dagen aan te laten komen, want stel je voor, dat er iets vreselijk verkeerd gaat.......Dan heb ik geen tijd meer om het opnieuw te doen!
Wat doen jullie, ervaren baksters over het nalgemeen?

Taart maakt gelukkig!

2

Re: Bruidsstapeltaart in de vriezer of niet?

Marsepein gaat niet smelten omdat het in de vriezer is geweest.....

Welke vulling ga je gebruiken?

3

Dat moet ik nog bespreken. Ik maak overigens wel altijd dijkjes, ongeacht wat de vulling is.

Taart maakt gelukkig!

4

Ik zou hem niet invriezen.
Ik zou gaan voor een extra capsel bakken voo reserve, decoratie van te voren maken indien mogelijk en 2 dagen voor het feest beginnen aan de taart te maken.
Oja vergeet niet eea. aan tools, lijm ed. en stukjes marsepein mee te nemen voor als je hem af gaat leveren, mochten er foutjes inkomen dan kan je hem ter plaatse nog wat herstellen.
Suc6 met deze spannende opdracht :thumb:

5

Maar wat, als ik alleen de kapsels, gevuld en afgesmeerd invries en alles een dag van tevoren eruithaal en dan op de dag voor de bruiloft bekleed met marsepein en decoreer?
Dan kan ik daar smorgens mee beginnen en dan ben ik daar s'middags wel mee klaar en dan kan de taart meteen naar de plaats van bestemming worden gebracht en ter plaatse de koeling in.
Ik kan dan inderdaad de bloemen enzo van te voren maken, die hoeven toch de koeling niet in.
Is dat ook een opkossing? Ik heb de ervaring, dat de taarten, die uit de vriezer komen,echt heerlijk smaken.
"t zou wel een stuk rustiger idee zijn voor me, want een kleine maand na deze zoon, gaat mijn andere zoon ook trouwen en daar maak ik uiteraard ook de bruidstaart voor! Wel ontzettend leuk hoor!

Taart maakt gelukkig!

6

Ik gebruik altijd verse aarbeien of frambozen en die vind ik echt niet lekker meer als het uit de diepvries komt... Andere vullingen hebben dat minder.
Als je het dan gevuld en afgesmeerd gebruikt zal het wel wat rust geven waarschijnlijk. Er komt al zoveel op je af voor die dagen.

Succes

7

Ik zoek het meer in de richting van chocolademousse en aardbeienvlaaivulling en luchtige cremes met smaakjes en natuurlijk slagroom. Mijn schoondochter is dol op bokkepootjes-slagroom., dus dat moet er natuurlijk ook bij.  Ik wil ook alle 4 de taarten andere smaken geven.
Ik smeer altijd af met botercreme 1op1 boter en suiker.
Ja inderdaad, dat zal een beetje rust geven, er is zoveel te regelen en daarbij wil ik toch ook wel een beetje uitgeslapen en zonder stress de dag meebeleven.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga aan de slag !!! :)

Taart maakt gelukkig!

8

Ik zoek het meer in de richting van chocolademousse en aardbeienvlaaivulling en luchtige cremes met smaakjes en natuurlijk slagroom. Mijn schoondochter is dol op bokkepootjes-slagroom., dus dat moet er natuurlijk ook bij.  Ik wil ook alle 4 de taarten andere smaken geven.
Ik smeer altijd af met botercreme 1op1 boter en suiker.
Ja inderdaad, dat zal een beetje rust geven, er is zoveel te regelen en daarbij wil ik toch ook wel een beetje uitgeslapen en zonder stress de dag meebeleven.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga aan de slag !!! :)

Taart maakt gelukkig!

9

Sorry, 1 keer is genoeg!

Taart maakt gelukkig!