1

Onderwerp: Kleinere hoeveelheden met Kenwood Major?

Hallo allemaal,
Ik kan eindelijk een Kennie gaan kopen  :Y en twijfel of ik een Chef  of een Major (KM023) moet nemen. Bij deze laatste zitten namelijk al allerlei accessoires die ik zelf ooit wil gaan aanschaffen dus dat zou prijstechnisch interessant zijn. Maar ik maak ook regelmatig kleinere hoeveelheden, bv een biscuit met 2 eieren, en vraag me af of dat met de Major wel goed gaat met mixen. Dus ben ik op zoek naar jullie gebruikerservaringen met de Kennie Major, ik hoop dat jullie me verder kunnen/willen helpen, alvast bedankt voor de moeite!

2

Re: Kleinere hoeveelheden met Kenwood Major?

Ik heb een chef... Ik heb een keer een kleine hoeveelheid slagroom proberen te kloppen maar dat lukte voor geen meter dus stond ik toch weer met de handmixer in mijn hand...
Of dit voor de major ook geldt weet ik niet zeker...

3

biscuit met  2 eieren lukt zonder problemen hoor, 1 ei is moeilijk :)

4

ik heb een major en pak voor 1 of 2 pakjes slagroom altijd de handmixer, daarboven wel de KM. biscuit voor 1 of 2 eieren maak ik eigenlijk nooit, dan maak ik gewoon meer en bak meteen een extra bolletje of klein biscuit.

Groetjes, Dorothea.

ik heb ook een major en bak idd ook altijd grote hoeveelheden! net zo makkelijk, de oven (ook al een grote) draait toch. gisteren chococake gebakken met 230 gram boter en dat sloeg hij zonder problemen lekker luchtig.
ik heb er pas de flexi klopper bij besteld, wat een uitvinding!!! ik werd gek van het naar beneden spatelen tussendoor, dat is nu echt niet meer nodig...

slagroom zou ik sowieso al eerder met een handmixer mixen, heb dit nog niet gedaan in mijn major. wel eiwitten en die werden in no time superluchtig. ook mijn biscuit (10 eieren) werd luchtiger dan ooit tevoren.

veel plezier met je nieuwe aankoop!

liefs marieke

6

Nou, het is toch de Major geworden. Ik ben bij Oostendorp in Tiel geweest en heb me laten adviseren. Sterker nog, ze hebben het gewoon laten zien in de winkel! Wat wel heel belangrijk is de afstelling van je tools, ik heb ze net allemaal afgesteld en ze moesten allemaal lager gezet worden. Kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan!  :Y

7

Hoi Cath123, hoe is Oostendorp jou bevallen? En hoe bevalt de KM023?
Ik heb met ze gemaild en blijkbaar zijn de KM013 en KM023 uit het assortiment en voeren ze nu de KM030 en KM040.
Ik twijfel nog heel erg.. een Kenwood, of toch een Kitchenaid (of nog een andere)? Welke uitvoering dan? Grote of kleine beslagkom?
Ik ben wel heel benieuwd hoe kleine hoeveelheden gaan in zo'n Major. Mijn handmixer is zowat dood, maar als een bekertje slagroom kloppen in de Major niet goed lukt, moet ik ook nog een handmixer erbij kopen (en ik heb al zoveel plek in de keuken...  NOT).
Wat ik me ook nog afvroeg: de specs van de KM023 (en andere Majors) geeft aan dat er 16 eiwitten in kunnen, of 910 gram bloem.
Mijn grootste bakblik zou 15 eieren en 990 gram biscuitmix nodig hebben. Past dus net niet. Of wel? Wat denk jij?

8

ik heb al wel 13 -14 eieren met mix in de Major gehad, maar dan is het kritisch hoor, de bevestiging van de klopper komt dan ook onder de mix te zitten en je zit zelf dus ook helemaal onder de mix bij het loshalen van de klopper....

Groetjes, Dorothea.

9

Hoi Dot, thx voor je antwoord.
Misschien is 13-14 eieren met mix wel voldoende voor mijn bakblik, als ie hoog genoeg wordt.. Wie weet wordt het wel een stukje luchtiger dan met mijn handmixertje.
Het is lastig kiezen hoor, al die verschillende machines, in al die verschillende prijsklasses.