1 Laatst bewerkt door Robine (23-04-2011 09:34)

Onderwerp: Bruidstaart topsy (feedback gevraagd)

15 April zijn onze vriend en vriendin getrouwd.
Ze hebben gevraagd of ik de bruidstaart wilde maken.
De taarten zijn gevuld met lemon curd en prosecco creme.
De snij taarten heb ik nog geen foto's van.
Ondanks dat ik trots ben op mijn resultaart, wil ik jullie toch om feedback vragen, om mijn skills te kunnen verbeteren.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVNE7CPR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8OFBQ8QW.jpg

Re: Bruidstaart topsy (feedback gevraagd)

Mooi hoor, wat een vrolijke bruidstaart zeg!! En prosecco creme?? jammie!! :P
Daar waren je vrienden vast heel blij mee en je hebt toch zeker wel leuke reacties van de andere gasten gehad??

3

mooie taart, mooie kleuren ook.

zou zelf mijn bruidstaart liever als gewone stapel zien, maar dat is persoonlijke smaak uiteraard. Al denk ik dat de 'rechte' versie hiervan ook héél erg leuk moet zijn.

de enige feedback die ik je kan geven werk hem volgende keer af met een sierrandje.

Balletjes handgemaakt in de kleuren van de taart had ook leuk geweest :Y

Groetjes Martine www.tinustaart.com

5

Aparte taart! Maar wel mooi geworden, de kleuren zijn een kwestie van smaak, maar groen met roze.....had ik niet gedaan.

Ik vind het jammer dat vooral de 2e laag niet strak is, ook de decoratie niet. En het was waarschijnlijk mooier geweest als de lagen wat hoger waren geweest.

Verder een super taart, en ik neem aan dat het bruidspaar er heel erg blij mee was?

En die prosecco creme............klinkt idd super lekker!

6

prachtige taart hoor! :thumb:
wil je het recept van de proseco creme met ons delen? lijkt me nl super lekker.

7

Dank jullie voor de complimenten, op en aanmerkingen!

De fondant is inderdaad vooral in de tweede (strepen) laag gaan bobbelen. Dit kwam helaas doordat de keuken de taart in een koeling (waar vocht voor gebruikt wordt om te koelen) heeft gezet en daarna heeft de taart 2,5 uur in de zon gestaan. Ik vond het verschrikkelijk, maar niemand heeft het gezien...

Qua randjes kan ik volgende keer doen, ik vind het persoonlijk niet alijd mooi een rand. Maar ik zal het de volgende keer zeker overwegen.

Nog even over het recept prosecco crème, ik gebruik de poedermix van Voor je taart voor botercreme. In plaats van water toe te voegen, heb ik er prosecco bij gedaan. De crème is heerlijk luchtig door de bubbels in de prosecco!

Nogmaals hartelijk dank voor het bekijken! :Y