Onderwerp: Help ik word geschiffeld!!
Lieve creatieve bakmensen,
Ik word geschiffeld.. waarom.. ik heb twee problemen waar ik niet uit kom en hoop dat jullie deze prachtige zonnige dag voor mij een nog beter kunnen maken!
Om van mijn lamme armen af te komen heb ik mijn handmixer naar de kast verwezen en via markplaats een gloednieuwe Kenwood Patissier voor slechts 115euries op de kop weten te tikken .
Nou komt het... ik doe qua ingredienten niks anders in de voorbereiding. Dus eieren, boter op kamertemperatuur. Maar telkens weer schift mijn beslag, ik word gek .. daar heb ik geen mooie mixer gekocht.
Het gaat om cupcakebeslag (125gr boter, 125 zelfr. bakmeel, 125gr suiker, 2 eieren, 2 lepels melk, vanille suiker.)
Ik gooi de boter in de mixer met de K Klopper en laat deze de boter zacht mixen. Hiervoor moet ik af en toe de boter even los maken van de kom omdat de klopper anders de boter niet mee pikt. Even daarna doe ik een deel suiker erbij, laat even mixen, dan weer suiker, mixen etc. tot de suiker er in zit. Dan laat ik nog eventjes mixen. 1 ei erbij, mixen, nog een ei erbij, mixen, melk erbij mixen.. dan even laten doormixen.. en dan.. zie je dat het gaat schiften.. de enige manier om het te redden is de RVS kom boven een pan heet water verwarmen en snel weer op hoge snelheid mixen.. maar dit gebeurd dus steeds.
Laatst ook al met de botercreme-extra van deze site. Ik had dit nooit met mijn hand mixer..
Wat doe ik toch verkeerd, het kan niet de bedoeling dat ik steeds moet redderen met verwarmen.
Gister haalde ik mijn botercreme uit de koelkast. Liet het een tijd staan om op temperatuur te komen. Toen ik het met de hand ging doormengen met een vork, ging het... schiften.. snel hier op forum gekeken.. en jawel weer verwarmt en meteen met garde er door en het was weer in orde..
Kan het aan de boter liggen ? Zaanse hoeve van AH.
Ik zou soms wel een cursus over het maken van beslag willen volgen, leren wat verhoudingen doen en zo...
Wie helpt me uit mijn nachtmerrie ?? Want ik vind bakken super (zal mijn laatste creaties nog showen in de show off). Maar hier word ik gek van. Snifffff
(mijn andere vraag stel ik in een nieuw topicje anders wordt het wel veel)
Volg me op Twitter!! : http://twitter.com/#!/MrBreeVandeKamp