1 Laatst bewerkt door Carien (12-01-2012 11:22)

Onderwerp: overdadige bruidstaart met open pioenen

Hier istie dan, de bruidstaart waarvoor RenéeBr mij open pioenen heeft leren maken :thumb:

De zus van de bruid had een taart op internet gevonden uit Amerika, die ze erg mooi vond (zij had carte blanche voor het uitzoeken van de taart). Die taart had 4 lagen, gecentreerd gestapeld, versierd met open pioenen en gouden ranken.
Ze wilde graag zoiets, maar dan met asymmetrisch gestapelde taarten.

De kleur van de pioenen is de kleur van de trouwjurk en de bruine ranken zijn de kleur van zijn pak, met wat goud erover.
De maten zijn 30-22-15, bekleed met marsepein, gevuld met proseccocrème en frambozencrème met verse diepvriesframbozen.

Toen de taart klaar was, moest ik er erg aan wennen, een beetje teveel van het goede. Later vond ik 'm toch wel mooi en nu de taart weg is, mis ik 'm een beetje :s  Raar hoor, zolang over gedacht, toen gemaakt en nu, nu niks meer :(  ;)

Zus kwam hem vanmorgen ophalen, samen met de vader van de dames. Zij waren in ieder geval erg blij met de taart. Ik ben errug benieuwd naar de reactie van het bruidspaar :Y

En dan nu veel foto's ;)

https://lh4.googleusercontent.com/-crKv-MBCOGg/Tw3yuNhGkfI/AAAAAAAAS6w/cq_jK1bdcu4/s800/IMG_0144%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

Met het door de ouders gekochte bruidspaar
https://lh6.googleusercontent.com/-WNxXbAnTizU/Tw3yu5oRfrI/AAAAAAAAS60/siYN4kPPC60/s800/IMG_0145%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-70_jPCjMo8w/Tw6wK8gRG0I/AAAAAAAATCU/eDx3X_0KHBk/s800/IMG_0147%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-In16rPL7uzI/Tw6w1R1l24I/AAAAAAAATCY/Wj2TQ0G8oVI/s800/IMG_0152%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-UjLbE_IOghY/Tw6w3gmis9I/AAAAAAAATCc/D2Oq61ARREY/s800/IMG_0154%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-frVlfZItMg0/Tw6wy0OcMzI/AAAAAAAATAY/C2ORCpXn9Dk/s800/IMG_0149%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-pxFm9MCNorU/Tw6w8Uw69uI/AAAAAAAATA0/dNz4nJMddJw/s800/IMG_0155%252520%252528Kopie%252529.JPG

Hèhè ;)

Ik heb tijdens het maken van deze pioenen foto's gemaakt, kan dus een how-to hier neerzetten indien gewenst.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: overdadige bruidstaart met open pioenen

Eindelijk krijgen we hem te zien  :)

Hij is echt super mooi geworden!!!

3

Super mooie pioenen. Ik ben erg benieuwd naar je howto :Y

Be in love with what you have

Een beetje weinig foto's ...  :lol:  ;)

Hij is erg mooi, de bloemen zijn ook goed gelukt. Wel apart, zie je niet zo vaak.  :thumb:  gemaakt!!

Hij is wel druk, maar dat komt door de bloemen. Over het algemeen wel een mooie taart.

(de topper vind ik niet zo  :shh: , maar ik hou ook nooit van dat soort toppers)

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

5

1. tuurlijk is een how-to gewenst :Y
2. waaaaaahhh wat is ie gaaf
3. ik hoef er niet aan te wennen hoor ik vind em super :thumb:
4. dat lege gevoel is op te lossen hoor, gewoon nog z'n mooie taart maken :lol:

6

De pioenrozen zijn echt ontzettend mooi ze lijken wel echt!

Groetjes Bertie

7

Mooie taart zeg!
Die bloemen zijn prachtig! Dus ja graag een how to!! :Y

Persoonlijk vind ik het cadeaupapier van het onderbord er wel bijpassen qua stijl, maar het maakt het wel erg druk.
Ik denk dat een beklede drum ook heel erg mooi zou zijn geweest.

Maar weet zeker dat het zeer goed in de smaak gevallen is bij het bruidspaar.

Groetjes Jessica

8

ja gewenst how tooooooooooooooo :P  zeeeeeeeer mooi!!!!

9

Wow Carien, hij is nog mooier geworden dan die je dinsdag had staan  ;)  gaaf hoor !!

Christine.

10

Prachtig issie! En natuuuurlijk willen we een pioenrozen-how to zien!
Lijkt me geweldig om dat te kunnen... *D

Wat een supermooie kleuren ook... en dat bruidspaar is leuk maar voegt in feite aan de taart niets toe, want die is zonder topper al helemaal af vind ik ;)

11

wauw!werkelijk een prachtige taart

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

12

Prachtig!!!!! :thumb:

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

13

Prachtige bruidstaart!
Ben heel benieuwd naar je HOW TO PIOENROZEN!

14

volgens mij willen we een how to carien :lol:

15

Wauw, wat een prachtige taart, geweldig mooie pioenrozen.
Het enige wat ik niet zo mooi vind is het papier op het onderbord.
Als dat een effen papier was, zou je taart nog mooier tot zijn recht komen maar dat is mijn mening.......hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik dat zeg.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

16

Heel erg mooi gedaan. Het lijkt misschien een beetje druk op de foto (omdat je zelf ook zegt een beetje teveel van het goede) maar dat komt denk ik ook door het tafelkleed waar de taart op staat.
Neem aan dat ze daarginds een effen kleed hebben en dan is ie echt helemaal prachtig.
Ik lees ook graag je How to van de bloemen!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

17

Oh, ik lees net de reactie boven mij. Het is dus geen tafelkleed maar het onderbord. Nou ja, je snapt wel wat ik bedoel.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

18

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Wat een mooie taart ene die How to heel graag.

20 Laatst bewerkt door Carien (22-04-2011 14:42)

Sandra-lala schreef:

Wauw, wat een prachtige taart, geweldig mooie pioenrozen.
Het enige wat ik niet zo mooi vind is het papier op het onderbord.
Als dat een effen papier was, zou je taart nog mooier tot zijn recht komen maar dat is mijn mening.......hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik dat zeg.

jemig, wat een boel reacties al op deze zonnige middag :o  :D

En nee hoor, vind het niet erg dat je dat zegt, had ik zelf ook :Y  Had zo'n onderbord bij de proeftaartjes en dat wilden ze nu graag weer. Vind het zelf ook niet zo mooi, effen gebroken wit was beter geweest. Maar ja, dan staat die taart versierd en wel op die plaat en hoe krijg je er dan nog een ander papiertje onder :think:  :s  :nooo

edit: oh ja, die how-to komt, maar nu eerst boodschappen, gras maaien, eten koken, taart maken enzenz. Zsm :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

21

PR-ACH-TIG!!!!!!!!

Mooie kleuren en hele gave bloemen!

Ik ben sprakeloos.

Uit je dak met GEBAK!!!!

22

Carien, hij is echt super geworden, wat een werk  :thumb:

23

Super!
:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y

24

Ik vind dit soort pioenen ook mooier dan die dichte grote bollen!!  Een supertaart zo :thumb:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

25

Wouwieieieieie! Je hebt ons lang in spanning gehouden, maar het was het wachten wel waard! Wat een prachtige taart. Als het bruidspaar daar niet tevreden mee is, dan weet ik het ook niet meer.
En ja, natuurlijk willen we een how-to zien van de pioenrozen. :Y

Dat is toch een TAART waard!