1

Onderwerp: Waar kan ik het beste mee afsmeren?

Hallo,

Ik ben een beginner, heb tot nu toe één vierkante taart gemaakt en drie halve bollen.

Nu ga ik voor mijn kleindochter haar verjaardag een poging doen een prinsessen(barbie)taart te maken. Heb de kapsels voor de ondertaart (26 cm ronde) en de rok (blanda 20 cm) al gebakken.

Bij de vorige taarten heb ik voor het afsmeren de botercreme gebruikt met de botermix uit de webshop.

Nu lees ik hier in het forum dat je voor het afsmeren beter "gewone" botercreme 1 op 1 kan gebruiken.

Wat is nu het beste om mee af te smeren?

Mijn vraag daarbij is dan nog: moet je daar poedersuiker gebruiken of is het beter om suikerbakkerspoeder te gebruiken.

Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden, hihih. Ze is tweede paasdag jarig, het moet dus lukken. Er is geen bakker open die dag.

Ik wil hem eigenlijk zondag pas echt gaan maken, ook ivm het weer.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Melly

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

2

Re: Waar kan ik het beste mee afsmeren?

Gebruik even de zoekfunctie want er zijn al heel veel topics geweest met deze vraag!

Ik gebruik zelf altijd de meringue botercrème, gewoon omdat deze lekkerder is :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ik gebruik 1 op1. Volgens mij maakt het niet uit welke poedersuiker je gebruikt. De mix zou ik niet gebruiken omdat daar veel water in zit en dat maakt dat fondant gaat smelten. Maar de meningen zijn verdeelt, dus inderdaad de zoekfunctie gebruiken en lezen zodat je je eigen conclusie kan trekken. Succes!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

4

Met de zoekfuntie lees je dus inderdaad veel meningen :rolleyes:

Daardoor gaat een mens twijfelen.

Bedankt voor de snelle reacties, ik zal nog eens verder rondsnuffelen en zoeken.

Groetjes Melly :)

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

5

1:1 botercreme met gewone poedersuiker. Suikerbakkerspoeder kan ook prima, maar dat doe ik zelf niet omdat je dat weer speciaal moet bestellen. En je kan er een lekker smaakje doorheen roeren (chocopasta, bebogeen, enz.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.