1

Onderwerp: manieren om je taart te vormen

hai hai!
ik wil echt super graag een staande taart in de vorm van een jurk maken ( dit gaat super lastig worden ik weet het) en nu vroeg ik me af wat de makkelijkste manier is om hem in die vorm te maken?
waarschijnlijk moet ik meerdere ronde taarten boven op elkaar doen en dan stukken weg laten maar doe ik dat gewoon met een mes? of is er een makelijkere manier? de taart word niet heel hoog maar toch voor de zekerheid: hoe kan ik hem staande houden?
allemaal vragen van een amateurtje.
is er btw een speciale manier waarop de taart recht (en dus zonder scheuren) uit de oven komt?

i f    y o u    e v e r ,    e v e r    f e e l    l i k e    y o u r    n o t h i n g ,          y o u ' r e    f * c k i n g    p e r f e c t    t o    m e

2

Re: manieren om je taart te vormen

Als je een taart wilt sculpten, zou ik cake gebruiken, en geen biscuit. Dat vormt veel makkelijker. Ik doe het inderdaad met mesjes (grote en kleine). Je kunt kleine reliefjes en details ook maken door stukjes fondant op het cake te plakken, waar daarna dus weer bekleding overheen komt. Ik zou inderdaad cakes op elkaar stapelen. Je kunt het verstevigen door goed te stutten, kartons tussen de lagen te doen, en in het midden door de hele lengte van de taart nog een extra douwel (niet vergeten om gaatjes in je kartonnetjes te maken).

Ik weet trouwens niet precies wat voor jurk je wilt maken, maar als je een rok voor een barbie wilt maken, kun je denk ik beter een tulband vorm bakken of een wondermold bakvorm gebruiken.

Je laatste vraag snap ik niet helemaal. Wat voor taart, hoe bak je hem, hoe los je hem, wat voor scheuren ontstaan er dan?

Je kunt ook even de FAQ (links in het menu) doorlezen, daar staan ook veel tips over bakken en over het maken van een barbie taart.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: manieren om je taart te vormen

oke bedankt!

i f    y o u    e v e r ,    e v e r    f e e l    l i k e    y o u r    n o t h i n g ,          y o u ' r e    f * c k i n g    p e r f e c t    t o    m e