1

Onderwerp: Cupcake papiertjes laten los na bakken

Kennen jullie dit? Na het bakken van mijn cupcakes laten de papiertjes wel eens los aan de zijkanten. Hoe kan dit? Is de cup dan niet vol genoeg? Ze komen tot aan de bovebkant van het papiertje na het bakken.

Ik heb het zowel met de Wilton cups als met de Dr. Oetker cups. Ik heb al geprobeerd ze te laten afkoelen in het blik, maar ook daarbuiten. In beide gevallen gebeurt het, of het gebeurt later nog.

En wat zijn jullie ervaringen voor het beste resultaat? In siliconen cc vorm of de ijzeren cc vorm?

2

Re: Cupcake papiertjes laten los na bakken

Hier zijn al heeeel veel topics over geschreven volgens mij, dus even terugzoeken! ;)

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Ik gebruik gewoon een metalen cc vorm en heb dit ook met de baking cups van dr.Oetker en Wilton, maar heb laatst die van CK en die van Culpitt geprobeerd en die doen niet en nog een voordeel deze blijven erg mooi qua kleur.

FunLovin schreef:

Hier zijn al heeeel veel topics over geschreven volgens mij, dus even terugzoeken! ;)

:Y  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik heb met de Cupcakemix van Funcakes geen last van loslatende cups (Dr. Oetker).

Maar toen ik een gewone fijne cakemix gebruikte (Jumbo) lieten ze allemaal los  :/

Dus ik hou het maar gewoon bij de Funcakes mix.

6

Het ligt aan de mix die je gebruikt, ik heb de boerencakemix van Home made gebruikt en dat gaat super!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

ik gebruik ook die van homemade waar je alleen water aan toe moet voegen...is wel iets minder van smaak vind ik maar de papiertjes laten niet los...

8

Ik gebruik altijd de Fun Cake cup mix. Merk wel als ik minder boter gebruik dat het beter gaat. Ik doe meestal een deel roomboter en een deel margarine. De margarine smelt ik dan eerst in de magnetron en dan gaat het al een stuk beter.

9

Ik heb het recept van nigella gebruikt en dr oetker papiertjes en die van de hema gebruikt, die van de hema lieten los toen de cakejes helemaal waren afgekoeld :(!

10

De papiertjes van de hema laten bij mij niet los.
Had cakemix van de bakzolder gebruikt.

11

Karla59: haal jij de cupcakes na het bakken meteen uit het bakblik om te laten afkoelen op een rooster? Dat heb ik wel gedaan en daarna lieten de papiertjes los. Heb net even heleboel topics hierover doorgenomen en sommige mensen latem de cupcakes afkoelen in de bakvorm! Dus als jij ze ook in het bakblik hebt laten zitten heb ik een oplossing :)!

12

Na het bakken zet ik het bakblik even op het aanrecht omdat hij dan wel erg heet is, na 5 minuten zet ik dan de cupcakes op een rooster om verder af te koelen.

13

Bedankt karla59 :)! Ik heb ze meteen eruit gehaald, zal ze volgende keer iets langer erin laten zitten! Bedankt!!

14

En ik had Bona gebruikt, ik weet niet of dat eventueel van invloed kan zijn.
De papiertjes waren eerst wel erg vochtig/vettig maar dat was later helemaal weg.
Meestal leg ik er ook nog een theedoek over als ze al een beetje afgekoeld zijn.