1

Onderwerp: tips, 60 cupcakes maken

Hallo!

zou ik even gebruik mogen maken van jullie ervaringen?  :o

half mei vieren wij onze gezamenlijke verjaardag, en nu wilde ik een stuk of 60 cupcakes maken met marsepein/fondant erop. Ik heb al wat geoefend (het bekleden lukt wel), maar er gaan maar 12 cupcakes in mijn vorm, en om dat nu allemaal de dag vantevoren te doen...  :nooo

ik wilde ze dus vantevoren maken, en invriezen, maar hoe doe ik dat het beste zodat ze mooi invriezen, ontdooien en de papiertjes niet loslaten?

hoe lang laat ik ze afkoelen, hoe vries ik ze het best in (zak, doos etc.)?
en hoe ontdooi ik ze het beste, in een zak, of aan de lucht, of in de koelkast?
en hoe lang vantevoren? (wil ze ook vullen)

hoe lang vantevoren kan ik de marsepeinen rondjes maken om te bekleden?

alvast heeeel erg bedankt!
Femme Fataart

2

Re: tips, 60 cupcakes maken

Als je even de zoekfunctie gebruikt, kom je héél veel topics tegen over invriezen en dergelijke. Daar vind je alle tips :) ook in de FAQ staan veel dingen over invriezen uitgelegd.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

sorry sorry  :o

heb even gezocht en heb het gevonden, wel verschillende ervaringen, maar ik denk dat ik het gewoon eerst uitprobeer!

dankjewel en excuses voor het openen van dit topic!!

4

Inderdaad gewoon proberen! Ik vries ook regelmatig cc in en heb er nog nooit problemen mee gehad :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

ik moet in juni ook 60 cc's maken, maar maak de versieringen van fondant in de week ervoor (verpak het daarna goed in folie) en maak de cc's wel de dag ervoor. Bij mij kunnen er ook maar 12 per keer in,  maar dat ik maar 5 keer bakken (volgens mij 1 ochtend werk). Zo heb je toch verse cc's.

Groetjes Kamani

6

Als je net geen 2 bakblikken van 12 naast elkaar krijgt kan je ook een siliconen bakblik kopen (action) en die verknippen zodat je er toch noet 6 extra kan bakken, dat zijn er al weer 18 per keer :D

Alles goed???? nee 3 fout

7

Er zijn ook bakblikken (niet van siliconen dus) voor 6 cupcakes te koop. (Vind ik zelf lekkerder werken dan siliconen.) Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw oven is, maar in mijn oven passen dan precies 18 cupcakes naast elkaar.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"