1

Onderwerp: Dulce de Leche

Ik heb het blik van friesche vlag gekocht bij de Ah

Hoe maak ik hier dulche de leche van?

2 Laatst bewerkt door Sofia (13-04-2011 14:04)

Re: Dulce de Leche

Haal het wikkel van het blik. Doe het blik in een grote pan met koud water. Zet op het vuur en laat het water aan de kook komen. Wanneer het water kookt het vuur laag zetten en 2 uur zachtjes laten koken. Het blik moet wel constant onder water staan; voeg eventueel kokend water toe.

Wanneer de 2 uur om zijn het blik uit het water halen en op een veilige plek een nachtje laten afkoelen. De volgende dag kan je het blik dan openen en in een schoon gewassen leeg jampotje overdoen.

Eerst deed ik het blik 1 uur en 15 minuten laten koken. Maar 2 uur laten koken is echt véel lekkerder!!  :9

3

Sofia schreef:

Haal het wikkel van het blik. Doe het blik in een grote pan met koud water. Zet op het vuur en laat het water aan de kook komen. Wanneer het water kookt het vuur laag zetten en 2 uur zachtjes laten koken. Het blik moet wel constant onder water staan; voeg eventueel kokend water toe.

Wanneer de 2 uur om zijn het blik uit het water halen en op een veilige plek een nachtje laten afkoelen. De volgende dag kan je het blik dan openen en in een schoon gewassen leeg jampotje overdoen.

Eerst deed ik het blik 1 uur en 15 minuten laten koken. Maar 2 uur laten koken is echt véel lekkerder!!  :9

Dankje!!!! ik wist niet precies hoelang het moest.. ga t meteen morgen proberen

Waar smaakt dat eigenlijk naar??

Groetjes Martine www.tinustaart.com

5

Martine mv Milan schreef:

Waar smaakt dat eigenlijk naar??

ik ga er van uit naar caramel??

6

Inderdaad naar caramel !

Groetjes, Conny

moet het uit het blik om te bewaren???? dat wist ik niet...

liefs marieke

8

mariekepieke schreef:

Ik denk dat ze het in een jam potje bewaard omdat je dat blik niet meer kan hersluiten met bijvoorbeeld een deksel.

oh! ik snap m, ik had er namelijk drie gelijk gekookt en die ene viel niks aan te bewaren, die hebben we gewoon leeg gegeten  :9
die andere twee wachten nog dicht op een bestemming. dan kan het toch gewoon wel in blik?

liefs marieke

10

Gisteravond heb ik ook voor het eerst Dulce de leche gemaakt, vanmorgen natuurlijk het blik gelijk open gemaakt, en jeetje wat heerlijk! Ik wil het over wat brownies doen, dat kan wel toch?

11

plien003 schreef:

Dankje!!!! ik wist niet precies hoelang het moest.. ga t meteen morgen proberen

Graag gedaan.  ;)

12

mariekepieke schreef:

Ongeopend kan je de dulce de leche gewoon in het blik laten en zo bewaren. Wanneer ik het blik eenmaal geopend heb doe ik het wel over in een schone jampot.

En bij mij gaat deze ook heel snel op. Het is namelijk ook erg lekker op een boterham.  :9

13

heel lekker op brownies, maar ook gewoon op een lepeltje  :9

liefs marieke

14 Laatst bewerkt door Sofia (14-04-2011 11:55)

tine83 schreef:

Gisteravond heb ik ook voor het eerst Dulce de leche gemaakt, vanmorgen natuurlijk het blik gelijk open gemaakt, en jeetje wat heerlijk! Ik wil het over wat brownies doen, dat kan wel toch?

Lekker hè! :D  Ik weet helaas niet het antwoord op je vraag dus daar kan ik je niet mee verder helpen.

@edit: ik zie dat Mariekepieke je inmiddels geantwoord heeft.  ;)

15 Laatst bewerkt door tine83 (14-04-2011 13:42)

Sofia en marieke, hartstikke top!  :thumb:  Ga het vanavond uitproberen!

16

Is dit een vulling die buiten de koeling bewaard kan worden?

Lieve groetjes!!
Kim

17

Kimmie1984 schreef:

jep kan buiten de koeling en is heerlijk met chocolade biscuitdeeg

18

plien003 schreef:
Kimmie1984 schreef:

Dankje! :) Nu heb ik alleen mijn biscuit al gebakken... geen chocoladebiscuit... heb er niet bij nagedacht van te voren omdat ik nog niet wist wat mijn vulling ging worden, maar goed, hoop dat het toch lekker wordt!!

Lieve groetjes!!
Kim

19

Kimmie1984 schreef:
plien003 schreef:
Kimmie1984 schreef:

Dankje! :) Nu heb ik alleen mijn biscuit al gebakken... geen chocoladebiscuit... heb er niet bij nagedacht van te voren omdat ik nog niet wist wat mijn vulling ging worden, maar goed, hoop dat het toch lekker wordt!!

Maak je allang taarten? Ik nog niet heel lang.
Met gewone bodem zal het ook  heerlijk smaken!

20

ik wil dit ook proberen te maken
maar wat ik begrijp is het van friesche vlag maar hoe heet het dan?
is het al dulce leche of maak je dat ervan?

21

dit is een blikje gecondenseerde melk (staat hier in de ah bij de asië producten. het merk ik friesche vlag.
Succes

22

ok maar doordat koken wordt het caramel als ik het goed begrijp
je voegt geen ingredienten meer toe?

is het dan niet te zacht om iets te vullen?

23

olivierd schreef:

ik wil dit ook proberen te maken
maar wat ik begrijp is het van friesche vlag maar hoe heet het dan?
is het al dulce leche of maak je dat ervan?

Gecondenseerde melk met suiker, bij ons bij de ah staat het bij de kokosmelk..

ik heb ook een pot bebogeen gekocht, ff kijken wat t verschil is

24

ok maar die suiker doe je erbij of zit dat er al in?
bebogeen ken ik al werkt erg goed om cc te vullen

maar wat ik net lees is dat je die gecondenseerde melk 3 uur moet laten koken en voor stevigere caramel zelfs 4 uur?

25

olivierd schreef:

ok maar die suiker doe je erbij of zit dat er al in?
bebogeen ken ik al werkt erg goed om cc te vullen

maar wat ik net lees is dat je die gecondenseerde melk 3 uur moet laten koken en voor stevigere caramel zelfs 4 uur?

Die suiker zit al in het blik, mijn blik staat nu te koken. Ik laat het 2 uur koken ik laat morgen wel ff weten hoe het geworden is kwa dikheid.
IK heb de bebogeen ook geproeft vind het wel lekker. Hoe bedoel je om cc mee te vullen??? Oww cupe cake.. ik maak eigenlijk nooit cupcake. maar eigenlijk altidj taarten, cup cake lijkt me ook wel onwijs leuk om te doen maar nog niet in verdiept.