Onderwerp: kleurstof te oud?
Ik gebruik al lang Zeelandia marsepein en ben helemaal gek van deze marsepein. Maar ik heb de laatste paar keer dat ik droge marsepein heb. Na het bekleden onstaan minigaatjes in de rand en soms aan de zijkant. Ik heb een Wilton rolstok, mijn lap is dus niet te dun. Nu dacht ik dat het misschien aan de kleurstof zou kunnen liggen, dat deze te oud is. Hoe lang kun je eigenlijk kleurstof gebruiken nadat je deze opgemaakt hebt? De kleurstof is verder wel gewoon vloeibaar, net als net na opening...
had stiekum gehoopt dat het aan de kleurstof lag.....
. Maar wanneer ik de randen wil gaan doen gaat het al fout. Ik ga altijd echt cm voor cm naar beneden met mijn hand over de lap, maar dan zie ik het al gebeuren
, minigaatjes in de rand. Soms druk ik de zijkant iets omhoog om dit te voorkomen maar dan krijg ik daar weer te veel bc onder de rand. Na het bekleden zie ik zelfs in de zijkant gaatjes. Heel raar. Heb tegenwoordig mijn lap precies de goed grootte omdat ik dacht dat het misschien daar aan zou liggen. Dat de te grote lap gaatjes in de bekleding trok, zeg maar.
; ik ben een tevreden FunCakes gebruiker en zwijg altijd braaf in de "niets is beter dan Zeelandia" topics, maar het idee dat het dan aan de kleurstof zou liggen vind ik best vergezocht.

. Ook werk ik aan een grote tafel waar de hele morgen de zon op staat, en omdat het de laatste tijd nogal zonnig is geweest......

. Ik probeer ook al zo weinig mogelijk crisco toe te voegen omdat ik bang ben dat je het gaat proeven.