1

Onderwerp: Hete lucht of boven-en onderwarmte? SOS

Ik ga zo cc's bakken met mijn dochtertje. Voor haar leuk en voor mij weer goed om mijn oven te leren kennen. We gaan het recept van Nigella's uitproberen.
Ik vraag me alleen nog af wat jullie voor ovenstand gebruiken? Hetelucht of boven-en onderwarmte? De vorige keer deed ik het met hetelucht (ander recept hoor) en toen werden de cc's helemaal scheef en te bol van boven.
Ook heb ik het probleem dat onze oven achterin warmer wordt dan voorin. Op hetelucht in ieder geval wel. Dus dan zou ik het bakblik halverwege moet omdraaien maar dat kan toch niet bij cake?
Hoor het graag!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Hete lucht of boven-en onderwarmte? SOS

Als je het de vorige x met hetelucht hebt geprobeerd zou ik het nu eens met boven- en onderwarmte proberen. Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Als je zoveel problemen hebt met hetelucht dan zou ik onder en bovenwarmte gebruiken.
Ik gebruik eigenlijk altijd voor gebak boven en onder warmte omdat dat over het algemeen een wat constanter resultaat geeft.

Hou er trouwens wel rekening mee dat als je hetelucht gebruikt je de oven altijd 20 graden lager moet zetten. Dus als het recept 180 graden aangeeft voor een elektrische oven dan gebruik je voor hetelucht 160 graden.

4

Ik bak met onder- en bovenwarmte, de voorste zijn iets bleker dan de achterste, maar wel allemaal gaar.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com