76

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

kez schreef:

Super howto! Ik ben net gaan proberen, met behulp van mn nieuwe pastamachine. Ging helemaal goed, op een vervelend detail na...heb al gezocht op de site maar kan niet vinden dat anderen dit ook hebben....

Mijn vraag/probleem: In het midden van de bloem krijg ik altijd nog de letters/cijfers die in het plastic staan in mijn fondant doorgedrukt. Ook als ik de fondant heeeel dun maak (op stand 2). Ik vind dat echt heel storend!
Hebben anderen dit ook? Is er iets aan te doen behalve er een mooi hartje bovenop maken?
Bedankt alvast!

Dan gebruik je waarschijnlijk het stukje waar je de cutter mee vasthoudt om het in je fondant te drukken. Je moet de cutter op je fondant zetten en dan alleen de blaadjes aandrukken. Ik heb het af en toe ook wel eens.

77

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

heel netjes gedaan zo, ik deed ze ook in klein schaaltje alleen 1 keer niet opgeruimd en op tafel laten drogen tot de hond ze te pakken had

78

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

kwebbeltje schreef:

ik begreep dat een aantal mensen toch nog moeite had met de lace flowercutter. mij gaat het echter goed af, maar om nu schriftelijk uit te leggen hoe ik het precies doe.... mijn truukje is de punten ff terug trekken... heb ik maar een klein filmpje gemaakt. ik zie er niet uit maar ik hoop dat het zo misschien iets duidelijker wordt.
filmpje ;)

als je nu andere uitstekers hebt die niet buigzaam zijn, dan kun je met een naald of het needletooltje even voorzichtig in het product prikken en het opwippen net zoals ik de binnenkant hier eruit heb gehaald.

Waar kan je die flower cutter kopen
Ik zie hem niet op deze site staan
Leuk filmpje
Knap gedaan

79

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Hartstikke duidelijk. Ik ga binnenkort naar een taartenwinkel en hoop dat ik deze cutter kan vinden.

80

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

heel erg bedankt hiervoor,ik was er ontzettend moeilijk mee aan het doen,maar nu ik dit zo duidelijk heb gezien gaat het helemaal lukken,wat een goed filmpje ,zo mag je er van mij meer plaatsen,helemaal geweldig dit
nog even een vraagje ,dat pasta machientje wat jij heb van wat voor merk is dit
ik had er 1 gekregen, maar dit werkte niet,viel van ellende uit elkaar
nogmaals bedankt

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

81

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Ehm, ik kon 'm ook niet vinden op de webshop van de winkel waar ik naar toe wilde.

82

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

ik geloof dat ze inmiddels niet meer leverbaar zijn? :s

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

83

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

heb hem vd week gekocht bij suikerkunst

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

84

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

En ik gisteravond besteld en net braaf het geld overgemaakt.
Ik kijk in spanning er naar uit om er achter te komen of de How to van Kwebbeltje bij mij ook werkt.

85

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Bedankt voor de tip ga hem zeker onthouden. Ik zag dat jij een pastamchine gebruikt lijkt mij erg handig kan je dat met alle versieringen doen?

86

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Vandaag de lace cutters binnen gekregen en vanavond na Wie is de Mol ga ik ze uitproberen.
De pastamachine heb ik gisteren al voor de dag gehaald.
Ooit...lang geleden voor fimo gebruikt en gisteren inderdaad voor fondant....waar ik nu een schoolbordje van gemaakt heb.
Werkte super...dat ik zelf niet meer aan die mogelijkheid gedacht heb terwijl ik 'm dus wel voor de fimo veel gebruikt heb.

87

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

geweldig!!! ook ik heb vandaag lacecutters binnengekregen (volgens mij zijn ze geliefd!) en ga zo (als dochterlief op bed ligt) gelijk een poging wagen.
Je legt het zo duidelijk uit dat het wel moet lukken.

88 Laatst bewerkt door heleena (27-02-2011 15:36)

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

En dan heb ik ze dus uitgeprobeerd.
De methode van Kwebbeltje werkt uitstekend.
Wel vind ik het jammer dat in al mijn afdrukken de letters  L F 1,
L F 2 of L F 3 te zien zijn.
Gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft.
Ik heb uiteindelijk ook geprobeerd om alleen de uiteinden nog een keer goed aan te drukken en bij het hart minder maar toch....

89

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Hoi,

Een vraagje, is deze uitstekker ook goed te gebruiken met marsepein of liever met fondant.

Alvast bedankt

Astrid

90

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Ik heb marsepein gebruikt met iets tylose er door omdat ik een ..zeg maar ronde vorm  van bloem wilde hebben.

91

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Hallo allemaal,
De vraag is hierboven al eerder gesteld maar goed ik kon geen antwoord vinden dus nogmaals. Deze flowercutter waar kan ik die bestellen vind m inderdaad niet hier op de site.... :(
Hoop dat jullie een adresje hebben ben namelijk net begonnen en nog zoekende naar een heleboel dingen maar vond deze zo gaaf dat ik deze eigenlijk MOET hebben  :lol: ... hoezo beginnende verslavind!

92

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

Hey marije dat was een super snelle reactie super bedankt! :D

93

Re: [HOWTO] voor diegene die moeite hebben met de lace flowercutter

kwebbeltje, geweldige how to

wel ff een vraagje... wat is gumpaste nou precies?
en waarom meng je dat met de fondant?
want ik hoor het overal maar kan het niet terug vinden :-(
dus ik hoop dat je me kan helpen

groetjes liset