1

Onderwerp: boetseren

boetseren is niet zo mijn ding. maar het is zoooh leuk. ik vind het ook wel leuk om te doen, maar het lukt niet zo goed.
tuurlijk genoeg oefenen. maar nu heb ik dat poppetje (ik weet niet hoe die heet) van mario bros... na proberen te maken.
alleen de verhoudingen kloppen gewoon niet zo. lijfje vind ik niet mooi. hij lijkt gewoon niet spreken. maar wat ik fout doe zie ik niet zo goed.
kunnen jullie tips geven misschien.
bedankt voor het meedenken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G44JQGIA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SOPGKI4.jpg

2

Re: boetseren

http://images.wikia.com/fantendo/images/0/0a/ToadtheShroom.png

Zo ziet toad er volgens mij uit, ik neem aan dat je die wilde maken?
Zoals je ziet heeft hij rode stippen op z'n hoed.
Zijn hoofdje is meer rond en raakt het lijfje maar op 1 plek, ik vind je hoofd dan ook te uitgerekt.
Ik denk dat dat al veel zal schelen.

Liefs, Zanoni

3

vind het knap gedaan hoor,
en met de tips van Zanoni kom je vast een heel eind  :thumb:

Cake makes your smile !!!

4

Ook door een beetje wit in de oogjes te gebruiken, wordt het al heel anders..........

Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

dank je zanoni voor het mooie plaatje.
wij spelen mario op de wii.... en daar is het poppetje met gele stippen op de hoed.
maar het hoofd, dat kan inderdaad anders. bedankt...voor de goede tip.
ik ga het even proberen.

karin, ik heb de ogen getekend met pen... en daar wel een klein wit vlekje in gelaten. maar ik zal het eens proberen, misschien kijkt hij dan wat meer. dank je!
zou je het oogje dan ook van marsepein doen of wel gewoon getekend?

bedankt voor het meedenken.
enne het eindresultaat zal ik volgend weekend komen showen.

gr. christa

6

Hey,

Gebruik je tylose om te boetseren? Dit helpt echt om mooie vormen te maken en vooral de dingen mooi in vorm te houden. Zo vermijd je bvb dat het hoofd platgedrukt wordt onder het gewicht van de paddestoelen hoed.

Daarbuiten vind ik je Toad niet zo slecht hoor. Ik zou de oogjes inderdaad van marsepein maken. En het mondje zou ik niet in het zwart doen, maar met de achterkant van een spuitmondje een indruk maken en dan met een tooltje of een scherp mesje, die indruk open snijden en dan modeleren. Om dat mondje dan wat meer uit te laten komen zou ik er een heel klein stukje rood in aanbrengen als tong of gewoon binnenkant. Ik doe dit door een bolletje in de mond te kleven en met een spatel tooltje die plat te drukken in de gewenste vorm.

Wat ik ook een beetje storend vind is dat je de witte broek door het jasje van Toad ziet schijnen. Niet erg als je een sexy doorkijkversie wil   :D   maar niet de bedoeling volgens mij   ;) .

Misschien eens proberen wat het geeft als je het blauw gedeelte van het vestje wat dikker uitrolt en dan in een soort patroontje snijdt en rond zijn lijfje aanbrengt.

Dat zijn zo wat kleine dingen die ik nog zou aanpassen voor de rest vind ik hem acht al goed hoor!

7

misschien kan je het oogje maken met edible dust met alcohol dan krijg je een soort verf :D

bakken is toppie en alleen voor mensen met een koppie

super tips, dank je...

ik ga het volgende week even overnieuw proberen met jullie tips.
hoop dat het lukt met het mondje. is wel een goed idee.

ik heb nog helemaal niet zoveel spullen omdat ik net ben begonnen. dus nog geen tulose, en nog geen edible dust? etc.
maar met wat ik heb ga ik even in de herkansing. misschien is tulose nu wel een aanraader om te kopen.

bedankt allemaal. ik zal wel weer komen showen tegen die tijd.

p.s. dat blauw stoorde mij ook nele.... en nee, het word inderdaad geen sexy versie van toad!

p.s. dat blauw stoorde mij ook nele.... en nee, het word inderdaad geen sexy versie van toad!

ik heb geprobeert jullie adviesen mee te nemen in mijn 2e poging om toad te maken.

maare, ben nog niet echt tevreden, al vind ik hem wel beter.
ik denk dat het buikje/billen witte gedeelte dikker moet.
en de oogjes?
en ook het hoofdvormpje twijfel ik over. oei, dit is echt niet mijn sterkste kant dat boetseren.

wat vinden jullie?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVVKCCYN.jpg\

bedankt voor het meedenken en zanoni voor het duidelijke plaatje, daar heb ik echt veel aan gehad. super!

13

Hij is  :thumb:

Ik vind hem echt super gelukt! Je heb ook echt wat met alle tips gedaan en iedereen kan zien dat dit toad is!

Misschien moet je hem even plaatsen in de klein en fijn parade en dan de titel beginnen met [feedback]. Dan krijg je misschien nog meer tips maar zeker ook complimeten!

Liefs, Zanoni

leuk dat je nog even reageerd.

ik zal hem even in de klein en fijn parade zetten.

15

Ik vind hem super!!
Zoals Zanoni zegt even showen.. Hij is het waard!