1 Laatst bewerkt door sweetheart88 (06-04-2011 20:38)

Onderwerp: Grrroomm Frustratie!!!!

Gggrrrr wat was ik net gefrustreerd!!!
De fondant vloog hier bijna de kamer door  :mad:   :shh:
Kneden, kneden, kneden, kneden maar het bleef scheuren onddanks dat ik het niet te dun uitrolde.....
Gemixt met wat marsepein: bleef scheuren!!

En ik heb echt heeeellll lang gekneed maar het blijft scheuren!!

Toen dacht ik het uiteindelijk goed te hebben gedaan maar toen ging het scheuren toen ik het erop legde! En nu had ik zoiets: Zoek het maar uit!!! Ik heb hem de koelkast in gemietert en we eten hem nu maar zelf op..... NOu ja mijn vriend dan want het is niet goed voor mij!

De vorige taart ging ook al niet vlekkeloos met fondant terwijl mijn eerste taart met marsepein wel vrij goed ging!

Scheurt marsepein dan minder snel of had ik gewoon geluk ???
Ik probeer morgen nog maar een taartje (al heb ik geen mix meer maar alleen nog bloem, eieren etc dus ik hoop dat ik nu wel een keer een taartje kan maken gewoon met bloem )

Taarten maken is erg leuk maar sjonge jonge jonge wat kan het soms frustrerend zijn!!!

2

Re: Grrroomm Frustratie!!!!

Ik werk altijd met fondant en geen problemen mee

Heb je poedersuiker eronder gebruikt???
en waarop heb je hem uitgerolt

Geen poedersuiker ik gebruik crisco.... (smeer ik het tafelzeil ook een beetje mee in tegen het plakken )
En ik heb een tafelzeil (doorzichtig ) waar ik op uitrol, zal het daar aan liggen ?

4

Welke fondant heb je gebruikt........

5

Ik gebruikt tegenwoordig alleen bakpapier en dan kun je hem er zelfs zo overheen leggen als het nodig is

Iets uit de kookwinkel ?
Ik weet niet meer welk merk, want de verpakking had ik al weggooid de vorige keer dat ik bezig was met fondant (die heb ik toen vooral gebruikt voor decoratie / uitstekers etc )
Maar ik heb even gegoogled en de verpakking zag eruit als funcakes fondant... En dan de witte variant..

marga-vink schreef:

Ik gebruikt tegenwoordig alleen bakpapier en dan kun je hem er zelfs zo overheen leggen als het nodig is

Doe je dan uitrollen op dat bakpapier en dan het bakpapier en al oppakken om het vervolgens omgekeerd op je taart te leggen of hoe moet ik dat zien ?  :o

8

Hoe jij het zegt maar kan het er vaak ook gewoon heel makkelijk mee afhalen

ik poeder alleen me deegroller heel iets in

Oke ik zal die tip onthouden bedankt :)

10

marga-vink schreef:

Maar dat schuift toch enorm over je werkblad/aanrecht... :think: Hoe doe je dat dan precies?