1

Onderwerp: Royal Icing gebruiken => hoe?

Hallo allemaal,

Ik ben nog een beginneling in het decoreren van cupcakes en taarten. Dit doe ik altijd met fondant.

Nu heb ik vandaag een boek (Feestelijke taarten, cupcakes en koekjes) gekocht en ik ben helemaal enthousiast geworden over het versieren van koekjes!

Dit wil ik nu natuurlijk in de praktijk gaan brengen, maar ik heb een aantal vraagjes:

- In het boek wordt overal gebruikt gemaakt van eiwitglazuur (poedersuiker, eiwitpoeder en citroensap). Is dit hetzelfde als (royal) icing???

- Hoe krijg ik dit in de gewenste kleur? Kan ik daar de kleurstoffen die ik ook gebruik voor de fondant voor gebruiken?

- Zijn er verder nog dingen die ik moet weten voor ik ga beginnen met bakken??

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

2

Re: Royal Icing gebruiken => hoe?

-ja
-ja
-weet niet wat je basiskennis is

de meeste antwoorden staan trouwens ws ook in je boekje ;)

3

Bedankt voor je antwoorden !

Ja er staat wel veel in het boekje, maar ik zie hier op het forum allemaal verhalen over Royal Icing en ik vroeg me af of dat gewoon hetzelfde is, maar dat is dus zo :)

En over mijn laatste vraag: Ik heb nog nooit koekjes gebakken + gedecoreerd en ik dacht: Misschien heeft iemand handige tips/adviezen!

4

Dit is wel een heel brede vraag, moeilijk antwoord op te geven :). Het is inderdaad hetzelfde en de citroensap is niet per se nodig, dat hangt er vanaf wat je lekker vindt. Ik gebruik meestal kleurtjes van Wilton, behalve voor rood en donkergroen, daar heb ik speciale kleurstoffen van Sugarflair van. In elk geval leuk dat je het gaat proberen, je kan ontzettend leuke dingen doen met royal icing! Raak niet ontmoedigd als je in het begin moeite hebt met de juiste dikte vinden, dat is heel normaal :). Als je wil kan je eens op mijn blog kijken, daar zet ik vaak how to's op als ik koekjes heb versierd, dus daar staan al mijn adviezen. Misschien zit er iets voor je bij :).

5

Oké, hartstikke bedankt!

Ik ga meteen kijken :D