Onderwerp: Droog biscuit
Pas geleden heb ik voor de verjaardag van onze zoon voor het eerst zelf een taart hebben gemaakt. Maar hij was niet helemaal geworden wat we gehoopt hadden. Nu wordt mij gezegd dat we misschien een beetje te snel de cake/biscuit hebben verstopt onder de fondantlaag. Ik heb de biscuits vrijdags gebakken en dat had waarschijnlijk eerder gemoeten, want we hebben dezelfde avond de botercreme en fondant aangebracht.
De biciuts vond ik nogal droog en niet zo mooi hoog zoals ik gehoopt had. Wat me opviel was dat er ontzettend veel eieren in moesten, maar totaal geen boter. Ik vraag me dan ook af of de biscuit wel goed was. Als ie nu al droog is omdat er geen boter in zit, hoe is dat dan een dag later?
De eerste cake had ik gemaakt met de eiwitten in eerste instantie apart opgeklopt. Later las ik op internet dat men dat lang niet altijd doet, dus de 2 biscuits erna heb ik met hele eieren gemaakt. Het enige was ik kan bedenken wat ik niet goed heb gedaan is dat ik de bloem er op het laatst niet voorzichtig doorheen heb geschept, maar langzaam met de mixer erdoorheen heb gemixt. ik was anders bang dat het niet goed gemengd zou worden.
Hebben jullie tips en trucs voor mij en wanneer begin je met een taart, hebben jullie een stappenplan? En gebruiken jullie ook wel eens kant en klare mix voor biscuitdeeg?
En wat voor vulling doen jullie? Ik had nu botercreme gemaakt, met vanillesmaal en met frambozensmaak. Het was lekker, vooral de laatste, maar wat ontzettend vet! wat moet daar veel roomboter door!!