1

Onderwerp: Help!! Kan iemand mij helpen met de Robo craft?

Ik heb een Robo craft gekocht om taartversieringen mee te maken. Is er iemand die de Robo craft gebruikt en mij wat tips kan geven?
Ik heb frosting sheets geprobeert en dat gaat redelijk, maar welke kant moet nou boven met snijden :o , de gladde kant of de ruwere kant?
En gebruikt er iemand iets anders dan frosting sheets?
Ik wil graag fondant of gumpaste uitrollen en dit gebruiken, maar heb even wat tips nodig hoe dit precies te gebruiken.

Hoop op heel veel hulp want dat kan ik gebruiken.

Groetjes, Karoline

2

Re: Help!! Kan iemand mij helpen met de Robo craft?

geen ervaring met de robocraft, maar met de cricut zijn de volgende tips het forum gepasseerd:

- fondant dun uitrollen en even 10 minuten in vriezer
- zelfde geld voor marsepein
- fondant met tylose uitrollen, laten rusten
- gumpaste zelfde, uitrollen en laten rusten
- frosty sheets werken prima, ruwe kant boven (doe ik altijd)

N-Joy Cakes

3

Re: Help!! Kan iemand mij helpen met de Robo craft?

Bedankt, ik wilde net gaan vragen wat de tips waren bij de Cricut.
Ik heb namelijk nog een Silhouette staan en die wil ik ook eens gaan uitproberen.

Naar mijn idee, zijn alledrie de machines redelijk gelijk in gebruik, alleen is de Cricut Cake wat poetsvriendelijker.

Mag ik misschien dan nog vragen wat het beste werkt, fondant met tylose of gewoon fondant? Of toch gumpaste?

Enne een frostysheet, wat voor materiaal is dat? (dit is een domme vraag hè :D )

4

Re: Help!! Kan iemand mij helpen met de Robo craft?

ik heb altijd ruzie met de cricut  :lol:

fondant heeeeeel dun uitrollen en even in de vriezer (maar wordt heel snel weer zacht)
dus kost wel veel tijd/geduld maar grote voordeel is dat je er het weer door kneed en restant opnieuw kan gebruiken.

frosty sheet (suiker wat voor printjes gebruikt wordt) werkt ook erg prettig, nadeel is dat als je er een aantal figuren uit haal je met restjes sheet zit die verschuiven als je het gebruikt dus de prullebak in of opeten, voordeel is dat je het kan voorzien van een hele leuke print/kleur voordat je vormpjes ervan snij.

je hebt ook speciale cricut cake sheets te koop bij het bouwhuis, die werken ook erg prettig en zelfde als frosty sheet

N-Joy Cakes

5

Re: Help!! Kan iemand mij helpen met de Robo craft?

Met wat kleine aanpassingen is het me dan gelukt om mooie letters te snijden met de Robocraft. Zowel op icingsheets als op sheets die ik in Beverwijk heb gekocht die ontwikkeld zijn voor de cricut.

Helaas lukt het me nog niet om fondant te snijden omdat het te snel zacht wordt.

Alle advies is welkom dames....