Onderwerp: Beslag blijft schiften, wie heeft er tips?
Ik heb na tien jaar mijn oude hobby (cupcakes en muffins) weer opgepakt. Vol goede moed vorige week begonnen, maar al snel was ik niet meer zo vrolijk; mijn beslag ging schiften.
Mijn ingrediënten waren allemaal op kamertemperatuur, heb zelfs de melk even in de magnetron gezet om de kou eraf te laten komen. Ik heb vorige week vier pogingen gedaan. De vierde keer heb ik een beslag kunnen maken, maar dat ging alleen doordat ik de boter heb gesmolten. Dat is ook niet echt hoe je wilt dat je beslag lukt.
Gisteren weer een nieuwe poging gedaan; en weer ging de boter schiften. Poging twee dan maar; toen heb ik maar gelijk met de eieren het bloem erbij gedaan. Dat lukt wel. Maar dit is dus ook niet ideaal.
Toen ging ik vervolgens slagroom kloppen voor mijn chipolatapudding; ook die begon te schiften.
Ik weet het nu echt even niet meer. Het lijkt wel alsof ik mijn "touch" verloren ben. Wie heeft er tips?
BTW: Ik heb roomboter gebruikt, zou dat het zijn? Het was overigens roomboter van verschillende merken; AH, Lidl en Jumbo.