1

Onderwerp: Paniek, need some help here ....

Ben een aantal maanden bezig met taarten maken en lukte prima. Ook een leuke workshop gedaan.
Nu kreeg ik een week geleden een bestelling, helemaal blij natuurlijk om een keer voor het 'echie' te mogen. Maaaaaar nu ... Grote paniek.
Want ik heb vandaag een taart voor mijn moeder gemaakt en die is helemaal mis gegaan.
Ik heb een harttaart gemaakt met twee lagen advocaatmousse en afgesmeerd met patikrem. Ik maakte nog ff fotootjes en ineens zakt de taart .... Het begon bij het puntje van het hartje maar hij zakt verder. In alle paniek heb ik hem snel in de vriezer gedaan, redden wat er te redden valt ofzo. Waar is het mis gegaan... En wat moet ik nou doen....
Ben ineens zo onzeker en durf de bestelling bijna niet meer te doen.
Help help help

2

Re: Paniek, need some help here ....

Oa ja, heb snel m'n vader gebeld en voorstel gedaan morgenochtend een nieuwe taart te kopen. Aaaaaah, m'n moeder had m zo lekker gevonden....

3

Heb je geen dijkje met botercreme gemaakt?Waardoor je marsepein of fondant is gaan smelten?

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

4

Waarmee heb je de taart bekleed? Patikrem en fondant schijnt geen succes te zijn...........

En wat bedoel je met zakken? Heb je mss een foto?

5

Gebruik niet altijd een dijkje ... Dit keer idd niet gedaan. Is dat wel nodig bij advocaatmousse?
Gaat hij nu nog verder zakken?
Leek niet alsof de vulling eruit kwam, de marsepein kwam bol te staan en kon het induwen zonder iets te voelen. Maar ja, daarna ging ie weer gelijk bol staan.

6

Te dikke laag vulling gebruikt denk ik.

7

ik gebruik altijd een dijkje.Is nog nooit mis gegaan.Zekerheid voor alles ;)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

8

Heb een foto en ben aan het zoeken hoe ik die kan plaatsen  :s

9 Laatst bewerkt door wilmaklom (02-04-2011 20:29)

wat is patikrem? neem aan botercreme patidess?
smeer ik altijd mee af en nooit geen probleem, denk dat dit is omdat je geen dijkje had en te dikke laag vulling mischien?

10

das een soort van creme om bv als slagroomvervanger te gebruiken

11

aha en gebruik je daar dan ook vocht in? dan kan je er toch niet mee afsmeren?

12

Patikrem is steviger dan slagroom, er zit geen vocht in. Ik vind het een smaakvollere oplossing voor bc.
Ik krijg de foto er niet op, snap niet hoe ik dat moet doen.
De twee lagen waren trouwens idd flink, Miss iets teveel dan.
Het inzakken kan niet te maken hebben met de hartvorm? De punt onderin is Miss instabiel?
Is het handig om hem in de vriezer te bewaren? Hij is namelijk wel voor morgen, maarja weet ook niet of ie verder inzakt.
Mission impossible?

13

zou m sowieso niet in de vriezer doen....

14

in de koelkast zou ik hem bewaren. daar moet hij toch al in door de mousse.
zijn het echt die vulling lagen die naar buiten proberen te komen?
dan is het een te dikke laag.

15 Laatst bewerkt door Carien (02-04-2011 21:27)

:think: een mousse bevat toch slagroom, dus water, dus moet er een dijkje! Het is ook niet een superstevige vulling, dus die loopt weg (lijkt mij tenminste).
Ik zou 'm weer uit de vries halen en morgen lekker opeten :Y 't zijn je ouders, dus geeft toch niet zoveel? Wel vervelend, maar beter dat je er nu achter gekomen bent dan bij de bestelling, toch? :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

oh ja; voor een foto plaatsen moet je de foto eerst op het www hebben staan, kan Hyves of mijnalbum of iets dergelijks :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl