1

Onderwerp: Help wat doe ik fout (bisquitmix)

Ik heb voor het eerst bisquitmix gekocht van Funcakes. om te proberen of het echt zo makkelijk is..

Maar hij wordt niet heel erg "groot en dik".

ik klop de eieren omgeveer 10 minuten
vervolgens doe ik het water erbij
en daarna mix

ik speel een klein beetje met de oven. ik begin bij 160 en eindig bij ongeveer 180. (heb heteluchtoven)

Ik gebruik de tabel dat op de verpakking staat.

Hoop snel een reactie.. alvast bedankt

2

Re: Help wat doe ik fout (bisquitmix)

Ik gooi alles tegelijk bij elkaar en mix dan 10 minuten op de hoogste stand en dan 3 minuten op de laagste stand.

En ik bak vast op 170 graden in mijn combimagnetron (dus niet op-of aflopend qua temperatuur).

Zijn je eieren op kamertemperatuur?

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

Ik gebruik ook funcakes mix, maar je moet ook niet eerst de eieren apart gaan kloppen.  :nooo
Alles bij elkaar en mixen maar! 10 minuten lang...
Het is een kwestie van even goed lezen hoe het op de verpakking staat....

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

4 Laatst bewerkt door ÖzlemE. (01-04-2011 22:15)

Ja mijn eieren zijn op kamertemperatuur..

Het zit nu in de oven. En de bovenkant ziet er uit als een ''kuiltje'' :(:(:( ik baal enorm....

5

Nou weer een nieuwe mix klaargemaakt. Dit keer alles tegelijk gemixt ben benieuwd:D :lol:  :D  :+

6

Hoe lang zit ie er nu in dan?

Groetjes,
Michelle

7

het zat er 35 minuten in. Het was al gaar geworden. Heb het geprobeerd met een stokje, de zijkanten zette uit, dus het was gaar..

Ondanks dat deukje, zou ik het kunnen gebruiken/eten denken jullie?

8

ÖzlemE. schreef:

het zat er 35 minuten in. Het was al gaar geworden. Heb het geprobeerd met een stokje, de zijkanten zette uit, dus het was gaar..

Ondanks dat deukje, zou ik het kunnen gebruiken/eten denken jullie?

Niet te lang in de oven laten staan. Dan wordt het weer te droog.
Je draait je kapsel toch om? Dan zie je geen kuiltje meer  :nooo .

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

9

Ja klopt. ik draai het om, maar ik ga het toch niet gebruiken. Zijkanten waren toch harder dan normaal en midden niet :).. Nu wachten op mijn volgende cake.. :)

10

Niet weggooien! Gewoon bewaren voor eigen consumptie ;-)

Ik heb trouwens ook een combimagnetron. Bak standaard op 160 graden. Heb ook oplopend wel geprobeerd, maar was geen succes bij mij.

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

11

Ik heb het. Het ziet er nu echt lustig uit (nognooit gehad met een mix:)). dus daar zat mijn fout. volgende keer: NIET MEER DE EIEREN EERST KLOPPEN!

Nu hopen dat de binnenkant ook perfect wordt en even wachten tot het eindresultaat.

Thanks allemaal;)

12

Wanneer je de zelfgemaakte biscuitbeslag maakt moet je idd wel eerst de eieren kloppen. Ik bak ook hetelucht maar niet hoger dan 150 gr. Mijn biscuit gaat er wel lang in. Een 25 cm bv gaat er wel 50 min in. 180 gr is te hoog voor hetelucht, vandaar misschien je harde zijkanten  ;)