1 Laatst bewerkt door kiki 8 (30-03-2011 21:05)

Onderwerp: <spoedje> groot rechthoekig biscuit <spoedje>

He bah...
Nou zit ik al in tijd nood...mislukt natuurlijk ook nog eens een biscuit  :(
En nou durf ik echt met de hand op m'n hart te zeggen dat er nog nooit iets is mislukt met bakken!....

Het is nogal een gevaarte, 35 x 25 (rechthoek).
Nou bak ik de "normale maten'' altijd 25 min. op 140 en dan 20 min. op 170. (ik weet dat dat verschilt per oven) En dan krijg ik ze er prachtig uit.
Omdat deze zo groot was heb ik op beide temperaturen 5 min extra gebakken. Resultaat: een vrij zwaar blok van 5 cm hoog...

Ik ga morgen weer opnieuw bakken, zouden jullie hier even wat over kwijt willen! Een derde kans zit er met het oog op de tijd niet in!

O ja: ik gebruik m'n ''eigen'' recept. dus geen mix.
dank je wel

En voordat ik het vergeet: Hoeveel biscuit zou je dan in de vorm gieten?

groetjes marjolein
Dit is de lekkerste hobby ooit!

2

Re: <spoedje> groot rechthoekig biscuit <spoedje>

Normale maten bakken omdat die wel lukken en dan aan elkaar leggen tot de maat van de rechthoek die je nodig hebt?

3

ja dat is wel de veiligste manier he! ben alleen bang dat het dan wat geklooi word met smallere reepjes aan de zijkanten....
maar in ieder geval bedankt voor de tip!

groetjes marjolein

4

iemand anders nog wat ideeen????

groetjes marjolein

5

Hey Kiki,

Haha ik zit met het zelfde probleem!! Ik wil binnenkort ook zo'n grote taart maken(voor een schip)..
Nu wil ik overstappen van Mix naar Zelf recept..

Mag ik vragen hoe jij in de normale vormen bakt? Met welk recept?

Is je biscuit inmiddels gelukt?? Was hij de laatste keer wel gaar? Ik denk dat ik toch beide temp. 10minuten langer zou doen, echter is dit mijn gevoel.... :think: