1 Laatst bewerkt door MamBo2007 (02-04-2011 06:34)

Onderwerp: Aantal cupcakes klopt niet

Ik heb gezocht maar kon deze vraag niet vinden.

Ik heb nu al heel wat cupcakes gebakken. Als ik me aan de recepten houd, haal ik daar nooit de genoemde hoeveelheid uit. Ik heb nu bijvoorbeeld 4 eieren, 250 gr boter, basterd suiker en zelfr bakmeel gebruikt. Daar zouden er 24 uit moeten komen. Ik heb er maar 17. Als ik ze minder hoog maak, worden ze te klein. Wat zou ik fout doen? Is het misschien een idee om er bakpoeder bij te doen?

Ik vul ze tegenwoordig met een spuitzak, eerder met een ijslepel.

2

Re: Aantal cupcakes klopt niet

Voor 24 cupcakes gebruik ik ook 300 gram van alles. Maar idd kan een scheppie bakpoeder wonderen doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Oh, dan ligt het dus niet aan mij.
Bedankt voor je reactie!!!
De volgende keer zal ik bakpoeder proberen.

4

Heb je bloem en zelfrijzend bakmeel gebruikt? Ik zou alleen zelfrijzend bakmeel gebruiken.

Groetjes, Elly

5

Ik heb zelfrijzend bakmeel gebruikt.

6

Ik gebruik bij zelfrijzend bakmeel ook nog een theelepeltje bakpoeder. En 250 gram van alles, daar haal ik er 24 uit, maar ik voeg er ook een klein beetje room aan toe (1/2 eetlepels), en ik gebruik 4 grote eieren, of 5 medium (250 gr. dus).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Wat een goeie tip, die room!
Dat ga ik straks proberen. Dank je.

Ik doe er altijd een heel klein beetje melk bij maar die ga ik nu dus vervangen. Hoeveel doe jij erbij?

8

Ik maak de cc's van de mix en heb er altijd meer dan er op de verpakking staan of ik vul de vormpjes wat voller.

Christine.