1

Onderwerp: Grenache vraag

Ik heb misschien een stomme vraag. Ik ga de modderbad taart maken.
Nu zie ik steeds bij grenache staan dat je slagroom in de pan doet met de chocola.
Is dit gewoon een pakje slagroom dat je normaal nog moet opkloppen?
En hoeft er dan geen suiker en niks meer door?

Sorry voor de stomme vraag!

2

Re: Grenache vraag

Gewoon de slagroom zo uit het pakje in de pan. En id gewoon de slagroom die je anders nog moet opkloppen (ik gebruik voor ganache altijd houdbare goedkope slagroom ;) ).
Even de slagroom warm/heet laten worden. Vuur it en de chocola in kleine hoeveelheden tegelijk laten smelten in de warme slagroom. En klaar is de ganache.
Ik laat hem zelfs daarna nog even terug koelen zodat hij wat dikker is en wat minder snel stroomt.

Even een ervaringstip. Zet je taart op een karton en dan op een rooster boven een grote pan. Alles wat er dan afdruipt,druipt in die pan en kan je er later weer opnieuw overheen gooien. En het taartkarton is dat je hem makkelijker kan liften vanaf het taartrooster.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Hoi ilonka super bedankt! Stomme vraag maar ik plaats toch eerst de kitkats om de biscuit heen hè?
En daarna pas de granache boven erop hè?
Het lijkt logischer eerst de granache te doen ivm druipen en dan de kitkats...
Ik ben nog niet zolang bezig en het is de eerste modderbad taart..

Bedankt

4

Oe handig topic want ik ga binnenkort ook mijn eerste modderbad taartje maken!  :Y
Maar wordt er ook wel eens iets anders gebruik dan granache?

Thnx!

Je kan ook zoeken op ganache. Dat is namelijk de juiste naam, :P

6

Ik zou de kitkats pas later plakken. Anders gaat de ganache tussen de kitkats door denk ik. Met de ganache kan je dan wel weer mooi de kitkats vastplakken :Y
Een grote troep wordt het toch wel :D

Toevallig heb ik vorige week ook een modderbad gemaakt, maar ik heb gewoon bruine fondant "plankjes" langs de rand gemaakt. En om echt een kliederzooi te maken waren er wat "plankjes gebroken" zodat de modder ook lags de taart moest lopen :+

Succes, hij is zo leuk. En iedereen is er al snel weg van.

Groetjes, Ilonka

7

Irma_1991 schreef:

Oe handig topic want ik ga binnenkort ook mijn eerste modderbad taartje maken!  :Y
Maar wordt er ook wel eens iets anders gebruik dan granache?

Thnx!

Uiteraard kan je ook wat anders gebruiken. Je kan ook je taart met bruin fondant bekleden en dan dit op modder laten lijken. Maar ganache is wel heel goddelijk lekker :9
Misschien dat chocolade schaafsel ook wel leuk zou staan.

Groetjes, Ilonka