1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (31-03-2011 17:08)

Onderwerp: ook ik heb wel eens een oeps momentje....

ow, ik kan soms zo balen he, dan besluit ik om niet meer van die kindertaarten te maken, krijg je steeds toch nog verzoekjes van deze of gene. en heel soms dan trap ik er weer in.... ik vind het een drama om er wat van te maken. ik kom niet op een leuk en creatief idee, stel het zo lang mogelijk uit om er aan te gaan beginnen. nu moest ik vandaag wel want morgen moet ik weer werken....
dus ik taartje gebakken... tja en wat dan, meer dat dat zijn knuffel er op moest komen had ik niet.... nou, als je maar niet denkt dat ik dat kreng ga puzzelen had ik tegen bijna tegen haar gezegd.... :mad:  :x
nou, dan maar iets met leuke kleurtjes want ik dan die kleine Dylan natuurlijk geen zwart, wit en zilver taartje geven :grr: zal ik met een impressie mat weer wat doen???? tja maar dan de verdere versiering vind ik altijd wel lastig dan voor een klein jongetje.....
ehm.... lime groen vind ik altijd wel leuk afsteken tegen het blauw van mijn knuffel. dus ik een beetje zuinig afwegen want anders zit ik weer met een enorm aan overschot van limegroen..... :s
het gevolg was dus dat ik lekker dun had uitgerold en mijn fondant op sommige plaatsen ging scheuren en niet zo'n beetje ook. zie je wel Kwebbel, zei ik tegen mijzelf, das verkeerde zuinigheid, nu moet je het overnieuw doen.... tenzij...... ja .... en toen wist ik ineens wat ik ervan ging maken :lol:  :lol:  dus soms is het ook prettig als er eens iets mis gaat want dan wordt je wel een bepaalde creatieve hoek ingeslingerd O-)
toen ik bezig was stond de foto van de knuffel op mijn laptop en toen mijn oudste zoon Nordin dat zag zei hij: moet je dat maken mam??? nou ... dan wens ik je veel succes whaha!!
lekker he zo'n positieve oppepper... maar gelukkig was hij wel onder de indruk van het uiteindelijke resultaat ;)
en ik moet zeggen dat ik zelf ook wel erg tevreden ben hoe het heeft uitgepakt voor iets wat niet echt mijn ding is...
komen de foto's weer. en hieronder ook nog snel de post bijgeplakt van de cocosvlaai welke ik heb gemaakt uit het pretpakket welke ik van beide Katja's heb gekregen.

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1301578341.jpg

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1301578374.jpg

de limburgse cocosvlaai made in zoetermeer  ;)

http://94.100.121.54/1271250001-1271300000/1271278501-1271278600/1271278568_5_Ze39.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: ook ik heb wel eens een oeps momentje....

het is een hele lieve taart geworden!! Stiekum toch fijn om te horen dat er bij anderen ook weleens iets mis gaat! :+
Maar de taart is prachtig, en daar gaat t om!! :thumb:

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Nou, je hebt er ondanks dat je er toch weer ingetrapt bent weer iets moois van gemaakt. Zo heerlijk strak!

4

is een hele mooie strakke taart geworden,ik krijg ze nog niet zo zonder oeps momentje hoor
leuke frisse kleuren ook

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

Heel leuk en mooi taartje daar zal dylan en zijn ouders erg blij mee zijn en die kleuren echt mooie combi beertje is super leuk hoe heb je dat vacht zo gekregen als ik vragen mag.

6

Noem het maar oeps :lol:  :lol: Leuke taart :)  :)

7

Jolanda 1969 schreef:

Heel leuk en mooi taartje daar zal dylan en zijn ouders erg blij mee zijn en die kleuren echt mooie combi beertje is super leuk hoe heb je dat vacht zo gekregen als ik vragen mag.

met een cocktailprikkertje iets inprikken en omhoog trekken en dit een keertje of paar honderd herhalen ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

8

Hij is wel superschattig geworden!!

Groetjes Bianca

Hele leuke taart geworden. Leuke lettertype trouwens, waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :D

Ik denk: nou komt er eindelijk een lelijk gedrocht van Kwebbeltje ....  :nooo

Gewoon een leuke taart in frisse kleuren. Voor iets wat niet je ding is, heb je het superleuk gedaan.

En ook fris gevuld??

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

11

Deze is weer heel leuk!!
ik krijg min taartjes helaas nog niet zo mooi strak :s

12

Mooie taart geworden hoor ondanks dat het niet jouw stijl is.
Ik zou willen dat ze bij mij zo werden.....
En het knuffeltje vind ik helemaal geweldig

Ik zie vaker van die strookjes langs de taart en nu zou ik graag willen weten moet je dat vantevoren helemaal afmeten?
Ik ben niet zo wiskundig aangelegd vandaar mijn wellicht niet zo slimme vraag... :o

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

13

Steffie70 schreef:

Ik zie vaker van die strookjes langs de taart en nu zou ik graag willen weten moet je dat vantevoren helemaal afmeten?
Ik ben niet zo wiskundig aangelegd vandaar mijn wellicht niet zo slimme vraag... :o

nee hoor, ik maak gewoon reepjes en begin met een (denkbeeldig)kruis, daar precies tussen in weer een reepje en dan weer precies er tussen in weer een reepje, dan heb je wel eens dat ze een mm verschillen, maar dat heb ik ook als ik precies uitmeet  O-)  :shh:  want dan plak je nog wel eens eemm het reepje niet precies in het midden van het uitgetekende puntje :+  tenminste, ik dan he, ik spreek hier voor mijzelf ;)

14

Lekker fris taartje en je knuffeltje is echt schattig! En inderdaad, als er iets fout gaat, wil dat vaak nog best goed uitpakken; soms zelfs nog beter!!!!

En P.S.: Volgens mij kan limegroen nog best mooi gecombineerd worden met zwart en (donker)grijs, hoor! En dat is jou zeker toe te vertrouwen! Maar ja, nou is het al op :lol: .

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

15

Heel mooi hoor!

Liefs, Simone

16

kwebbeltje schreef:
Steffie70 schreef:

nee hoor, ik maak gewoon reepjes en begin met een (denkbeeldig)kruis, daar precies tussen in weer een reepje en dan weer precies er tussen in weer een reepje, dan heb je wel eens dat ze een mm verschillen, maar dat heb ik ook als ik precies uitmeet  O-)  :shh:  want dan plak je nog wel eens eemm het reepje niet precies in het midden van het uitgetekende puntje :+  tenminste, ik dan he, ik spreek hier voor mijzelf ;)

Dank je wel voor de uitleg! Heel duidelijk, en weer wat op mijn things to do lijstje!

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

17

Nou, ik heb eens goed gekeken, maar ik zie echt niks dat op een scheurtje in het fondant lijkt  :/  Superstrak hoor!  :thumb:

Ik heb altijd het idee dat bij jou alles altijd in 1 keer perfect lukt... alles is iedere keer zo mooi... Maar nu blijkt dat je ook wel eens een 'tegenslagje' hebt.  Leuk dat je dat even met ons deelt  :D  (niet zo lullig bedoeld als het er nu staat  :lol: )

18

postduif schreef:

Nou, ik heb eens goed gekeken, maar ik zie echt niks dat op een scheurtje in het fondant lijkt  :/  Superstrak hoor!  :thumb:

Ik heb altijd het idee dat bij jou alles altijd in 1 keer perfect lukt... alles is iedere keer zo mooi... Maar nu blijkt dat je ook wel eens een 'tegenslagje' hebt.  Leuk dat je dat even met ons deelt  :D  (niet zo lullig bedoeld als het er nu staat  :lol: )

Ja, tuurlijk zie je die foutjes niet meer. Daarom zitten die reepjes er!!! :lol:

19

Oké, dus zo ziet het eruit als Kwebbeltje uit haar 'safety-zone' stapt: geslaagd uitstapje zou ik zeggen  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

20

kwebbeltje schreef:
Jolanda 1969 schreef:

met een cocktailprikkertje iets inprikken en omhoog trekken en dit een keertje of paar honderd herhalen ;)

Dank je wel voor de info is me dan wel wat werk maar dan heb je wel wat  :thumb:

21

Ik had zeker gedacht dat je een pakket voor echte limburgse proemevlaai gekregen had ;)

If life gives you lemons, make lemonade!

22

Ik dacht, nu komt er eindelijk eens een mislukte taart van die 'perfecte taartkwebbel', maar neeeeeee, dat werd ons weer niet gegund. Hij is toch weer hartstikke goed gelukt, en hij ziet er toch weer superstrak uit, geen scheurtje te zien...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

23

Dat vachtje ziet er zooo zacht uit! Lief!

24

XEsterX schreef:

Ik had zeker gedacht dat je een pakket voor echte limburgse proemevlaai gekregen had ;)

of een lekkere greumelkesvlaai is ook niet weg

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

25

Joa idd een pudding struij is auch erg lekker!

If life gives you lemons, make lemonade!