1 Laatst bewerkt door e.b.m. (30-03-2011 18:24)

Onderwerp: Gevulde bonbons!

.....Of zoals wij altijd zeggen: bonsbons.

Ik had nog botercrème over m'n taart en aangezien ik eerder deze week bij Blokkertje een bonbonvorm had gekocht, ben ik aan het bonbonmaken geslagen.

Aan de botercrème had ik nog wat Tia Maria toegevoegd en ach..... vooruit: nog een kleieiein "oepsie"-scheutje extra ("Oeps  O-) , schiet ik toch zeker zomaar geheel per ongeluk uit met de drank!").

De hartjes zijn van de bonbonvorm van Blokkertje, de bolletjes van de ijsblokjesvorm van de Hema en de rechthoeken van m'n ijsblokjesvorm, welke oorspronkelijk bij m'n koelkast hoorde.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VDIBIRNC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTQ4SZUQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8M33I6AE.jpg

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

2

Re: Gevulde bonbons!

ik heb ook zo'n hartjevorm gekocht, maar hoe doe je dat dan precies? Smeer je het in met een kwastje ofzo met chocolade.... :think: ?

Trouwens erg leuk geworden, en gesmaakt zullen ze ook wel hebben...met dat extra scheutje Tia Maria ...  :9  :lol:

3

Leuk !!!

Maar hoe moet ik het nou zien : hoe heb je ze gemaakt?
Eerst botercreme in de vormen en dan koeling in, weer eruit en dan choco eroverheen???

Liefs Samantha

4 Laatst bewerkt door Post (30-03-2011 18:28)

wat ontzettend leuk en lijkt me ERG lekker!!

Wat is Blokkertje? Is dat de Blokker? Ben al stad en land aan het aflopen voor een diepere bonbonvorm... en het is me nog niet gelukt ze te vinden!!

ooh nu lees ik het... die bovenste zijn ijsblokjesvormen!! Dit is een top maatje... daar ga ik ook eens naar kijken.

Heb een keertje workshop bonbons maken gedaan en dat was echt top om te doen, en het resultaat was ontzettend lekker!

groeten, Bianca
TAART in huis

5

Ziet er overheerlijk uit, zeker met die theepot Tia Maria er naast ;)  :lol:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6 Laatst bewerkt door e.b.m. (30-03-2011 19:31)

Sietske72 schreef:

.....hoe doe je dat dan precies?

1) De bodem en zijkanten van de vormpjes eerst bedekken met getempereerde chocolade (ik deed de zijkanten door met een theelepeltje de chocolade omhoog te strijken, maar bij heel vloeibare chocolade en een warmtegeleidende vorm kan de vorm gewoon rondgedraaid worden) + in de koelkast opstijven;
2) Botercrème erin spuiten, waarbij je de zijkanten vrijlaat en je rekening houdt met de hoogte (moet tenslotte ook nog afgedekt worden met chocolade). Bij de hartjesvorm spoot ik drie bolletje als een soort hartje. Ook dit weer laten opstijven in de koelkast;
3) De vormpjes afdekken met chocola en met een spateltje alles vlak en schoon strijken. En dan wéér in de koelkast.

Post schreef:

Wat is Blokkertje? Is dat de Blokker?

Dat is inderdaad de Blokker. Maar iedereen in Hoorn en omstreken noemt het de Blokkertje. (De winkel komt ook van oorsprong uit Hoorn.)

makatralsy schreef:

Ziet er overheerlijk uit, zeker met die theepot Tia Maria er naast ;)  :lol:

:lol: Hahahaha! Jij maakt het helemaal mooi, zeg! Wil je me hier een naam bezorgen op het forum ofzo?  :lol:  :lol:  :lol:

7

erg leuk zien er lekker uit
grinnik voor die tia maria doet het 'm   ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

8

dat ziet er lekker uit

9

dat ziet er lekker uit

Oooh, ik wil ook bonbons maken, hmmmm..!

Weer wat om binnenkort uit te proberen als ik weer een avondje niks te doen heb  :lol:

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

11

Bedankt voor de uitleg, ik ga het proberen!

12

Graag gedaan! En iedereen bedankt voor de leuke reacties :) .