26

Re: Heavenly botercreme - nog nooit zo lekker geproefd!

Kadohke schreef:

Even voor de duidelijkheid....je eieren worden op deze manier (als ook bij merengue creme) NIET volledig gepasteriseerd. Niet dat dit zo'n ramp is, maar 't is maar wel dat je het weet :-)

Is dat zo? Ik bedoel, van wat ik heb gelezen zit je vanaf ongeveer 60graden celsius al goed.......Je bent dan in ieder geval van eventuele salmonella besmetting af.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

27

makatralsy schreef:
Kadohke schreef:

Even voor de duidelijkheid....je eieren worden op deze manier (als ook bij merengue creme) NIET volledig gepasteriseerd. Niet dat dit zo'n ramp is, maar 't is maar wel dat je het weet :-)

Is dat zo? Ik bedoel, van wat ik heb gelezen zit je vanaf ongeveer 60graden celsius al goed.......Je bent dan in ieder geval van eventuele salmonella besmetting af.

Ik weet van Tineke (CCB) dat ze dit officieel hebben getest en dat het net niet lang genoeg wordt verwarmd om officieel gepasteuriseerd te zijn. Maar nogmaals....ik maak mij persoonlijk niet zo druk om salmonella besmetting met een dergelijk recept. Als je je een beetje inleest in waar salmonella inzit, en wat de risico's zijn...valt t best mee.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

:D  gaan we ook uitproberen. was er tot vandaag zeker van dat ik de lekkerste botercreme had gemaakt ( merengue bc) maar moet nu dit weer proberen  :Y  :P  ben benieuwd

Liefs Miranda

29

Dit maak ik altijd het is italiaanse merenque creme

groetjes elfje elly

30

elfje elly schreef:

Dit maak ik altijd het is italiaanse merenque creme

:nooo ...Italiaanse merengue wordt gemaakt van alleen eiwitten en in tegenstelling tot de zwitserse, wordt bij Italiaanse merengue een suikersiroop gekookt tot 118 graden celcius! (geloof ik, effe uit mijn blote bolletje....). Eigeel wordt hierbij niet gebruikt.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

31 Laatst bewerkt door hetnieuwewerck (04-03-2011 22:59)

Volgens het recept moet je de suikersiroop tot 121 gr koken,en deze in een dun straaltje bij de opgeklopte eidooiers gieten. (add to egg yolks)
Vr Gr  Thé

32

jaaah ik heb het gezien idd :Y ik ga het ook eens uitproberen ;)

groetjes, Diana

33

hetnieuwewerck schreef:

Volgens het recept moet je de suikersiroop tot 121 gr koken,en deze in een dun straaltje bij de opgeklopte eidooiers gieten. (add to egg yolks)
Vr Gr  Thé

dat is de french (met dooiers). De italian is met de witten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

34 Laatst bewerkt door hetnieuwewerck (05-03-2011 14:16)

Mirjam5 schreef:
hetnieuwewerck schreef:

Vr Gr  Thé

dat is de french (met dooiers). De italian is met de witten.

Dat is me bekend.
Ik heb het ook over botercreme met dooiers.
Maar het is misschien belangrijk ivm het verhitten,dat je de hete siroop toevoegt en geen afgekoelde zoals ik in dit topic veel lees.

Vr Gr Thé

35

dankje voor het plaatsen!
ik had hem ook vlug vlug opgeschreven.. maar vriendlief had het weggegooid.. die dacht dat het weer een of ander krabbelpapiertje was  :nooo

36

Dit recept vind je ook in een kookboek van de boerinnenbond (belgie) Is zeker 50 jaar oud!! Maar inderdaad heel lekker!!

37

op school mogen wij geen compositiecreme meer gebruiken ivm besmettingsgevaar bij oude en zwakke mensen