1

Onderwerp: Tips bij stapelen (drie hoog)

Hallo!

Hier alweer een onwetende beginner :lol: Voor mijn schoonmoeder die 50 wordt wil ik heel graag als verrassing een taart van drie hoog maken (22,5 cm, 17,5 cm en 12,5 cm). Ik heb al veel op het forum gezocht, maar kon óf de precieze antwoorden niet vinden, óf ik vond tegenstrijdigheden. Nou heb ik dus een paar vraagjes.

Allereerst: ik heb bamboe-dowels besteld om mee te stutten, maar nu lees ik hier en daar dat dit niet goed zou zijn? Waarmee raden jullie dan aan te stutten?

Ten tweede: is het bij een taart van dit formaat nodig om dikke tussenkartonnen (cake cards) te gebruiken, of zijn twee taartkartonnetjes op elkaar ook afdoende? Het voordeel van de taartkartonnetjes lijkt me dat de taarten mooi op elkaar aansluiten, zonder 'kiertje' ertussen, zeg maar. Echter, ik wil niet riskeren dat de taart door gaat zakken!

Alvast erg bedankt voor jullie tijd en moeite! :)

Lieve groet,
Natas

PS: ik denk dat dit topic in de goede rubriek staat, maar zo niet, dan hoor ik het graag  :Y

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.

2

Re: Tips bij stapelen (drie hoog)

Hoihoi :)

Wat betreft je bamboe duvels. Ik neem aan dat het onbewerkt materiaal is dat verwerkt mag worden met eten? Dan is het prima. Ik ken mensen die 3 hoog nog stutten met rietjes....
Ikzelf doe altijd de houten duvels. Tenzij ik thuis ben en de taart is voor mijzelf en de duvels zijn op  :lol:
Het komt niet zo heel nauw. Goed meten, zorgen dat ze niet uitstekken of te diep in de taart zitten, want dan krijg je of een randje open, of je lagen hangen toch nog een beetje op elkaar waardoor je bobbels krijgt.
En 2 taartkartonnetjes is prima. Ik werk altijd zo. Dat gaat dus goed. Je kan altijd de 4mm cakedrums gebruiken, maar ik vind het echt voor pro's met taarten van 5/6 hoog...En ze zijn best duur...Om te beginnen lekker met kartonnetjes doen :)

Heel veel plezier!! Wat voor taart gaat het worden?? Succes in ieder geval!!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

3

Als je de bamboo dowel rods van PME bedoelt.........geen probleem. Waar heb je de andere berichten gelezen  :think:

4

Bedankt voor de berichten! :)

Ik bedoelde inderdaad de bamboo dowels speciaal voor gebruik met taarten. Onder andere hier las ik dat bamboe dowels misschien niet zo'n goed idee zou zijn: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=142191 .  Maar nu ga ik het maar gewoon proberen! En fijn dat ik gewoon dubbele kartonnetjes kan gebruiken :D Bedankt voor het delen van de ervaringen! :D Ik wil trouwens een beetje baroque achtige taart maken. Op het forum heb ik prachtige voorbeelden gezien, nu maar eens kijken wat ik er zelf van bak :P

Lieve groet,
Natasja

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already.