1

Onderwerp: mixer of klopper gebruiken..?

hallo allemaal,

ik heb gisteren de kenwood km260 aangeschaft.
er zit een mixer, klopper en een deeghaak bij.

nu vraag ik mij af of jullie bij het maken van het beslag de mixer of de klopper gebruiken.
in de gebruiksaanwijzing staat dat de mixer alleen voor lichte en romige dingen is ( slagroom eieren en beslag)
en bij de klopper ( die platte) staat bij: voor bereiden van taarten en zwaardere ingredieneten zoals boter.

welke moet ik nu gebruiken voor het biscuitbeslag? welke gebruiken jullie?

groetjes

2

Re: mixer of klopper gebruiken..?

Ik heb 'geleerd', zodra er boter ingaat, de klopper (die platte dus).

Voor biscuitbeslag moet je de ballonklopper (garde) gebruiken hoor, belangrijk dat er lucht in geklopt wordt!!

3

Re: mixer of klopper gebruiken..?

@ zoldertje: thanxx voor je antwoord! ik vond het al zo raar, dacht al dat er geen lucht in zou komen met die platte.
maar vond het een beetje dubbel wat er bij de gebruiksaanwijzing stond ( is gewoon taartbeslag veel zwaarder dan? zit natuurlijk boter in..). dus gewoon lekker de ballongarde gebruiken voor biscuitbeslag.

ben dr wel happy mee! maar snel uitproberen. weg handmixer hahaha . ik was zo treurig dat ie stukging hahah

4

Re: mixer of klopper gebruiken..?

Tja, ik lees eigenlijk nooit zo heel erg de gebruiksaanwijzing.. Denk dat het erger is als je je biscuitmix met de klopper mixt, dan dat je je bc met de garde doet. (soms doe ik dat laatste uit gemak nl weleens, smaakt er echt niet minder om ;) )
Veel geluk met je machien!

5

Re: mixer of klopper gebruiken..?

Ha toevallig heb ik vandaag voor de workshops morgen 8 taarten moeten bakken...

ik heb ook de kenwood ik gebruik de garde om mijn biscuitdeeg te kloppen maar ook voor mijn botercreme... Maar goed vandaag ook eens de K klopper gebruikt (omdat dit in de gebruiksaanwijzing wordt gezegd) en dat ging ook prima eerlijk gezegd geen verschil het duurt alleen wel iets langer dat je beslag lekker romig en opgeklopt wordt maar het resultaat is het zelfde...

veel plezier met je Kennie!! en ik weet zeker dat je dat gaat hebben.

Liefs GeTaart

elk prombleem is er om opgelost te worden!
www.getaart.nl

6

Re: mixer of klopper gebruiken..?

je hebt kans dat je je garde sloopt als je m gebruikt met botercreme