Onderwerp: hulp bij keuze bruidtaart nodig
Hallo allemaal.
Al weer een tijdje geleden zocht ik iemand van hier die onze bruidstaart zou kunnen maken. Maar bij onze locatie hebben ze een (helaas) een vaste bakker in arm genomen die dan de bruidstaart zal gaan maken. Natuurlijk kunnen we wel iemand anders inschakelen, maar dat loopt nogal in de papieren.
Wat ik jammer vind is dat het me allemaal zo onduidelijk is. Voor het ontwerp ben ik al langs geweest en dat is allemaal prima, maar nu nog de smaak. Het belangrijkste!
Het enige wat de bakker zegt is dat van alles mogelijk is. Maar ja, ik als taartenbak-leek heb dan nog geen idee. Ik heb dus wat vragen, in de hoop dat jullie daar een antwoord op hebben. Dan kan ik de volgende keer precies zeggen wat we graag willen..
We hebben 2 stukjes geproefd. 1 was een slagroomtaart en de andere traditionele bruidstaart. Volgens mij zonder toevoegingen, maar wel erg zoet allebei. De traditionele had volgens mij echt botercreme, het was wat machtiger/stugger. Dat vonden we wat minder lekker. Dus dachten we.. dan moet het die slagroomvulling maar worden.
Maar het is toch ook lekker om iets van aardbeien of smaken in de vulling te doen? Het was eigenlijk een beetje saai.
Wij zelf houden erg van aarbeien/frambozen/kwarktaart/bavaroise/cake op zich. Kan ik dit zo aangeven of hebben jullie een tip wat precies een goeie combi is?
En wat is het lekkerst om de taart mee af te werken. Ik lees hier over marsepein en fondant. Wat is het verschil?
Ben benieuwd!