1

Onderwerp: Veeeeel werk, leuk resultaat, snel KAPOT! :(

Voor gisteren had ik 2 grote taarten (voor mijn doen) op het programma.

De voetbaltaart is er één zoals zovelen, maar ja. Ik heb dat blanda'tje nou eenmaal en ook dat voetbalvlakjessetje. Thema Juventus met poppetje erop. 12 cm blanda - 17,5 - 22,5 cm

De andere is mijn grootste ooit. 10-15-20-25-30 cm. En ik kreeg de opdracht afgelopen maandag pas. Voor een elektricien die met pensioen gaat na 40 jaar dienst.
Ik heb er zòveel uren aan gewerkt. Weinig geslapen en gegeten.
Komt die vent 'm ophalen (broer van iemand die voor ons als een broer is)....
Veel haast. Kijkt nauwelijks naar de taart, snel betalen en weg. Ik loop wel even mee naar de auto. Ik heb het antislipmatje nog niet in de kofferbak gelegd, of hij schuift zo die taart naar binnen.... waarbij de bovenste tegen een of andere stang komt en omvalt...
Het was donker dus ik kon niet goed zien wat de schade was. ik heb hem snel een beetje gefatsoeneerd, maar geen idee hoe hij er uiteindelijk uitzag. Oh, ik baalde zo! Heb je er zo lang aan gewerkt en ben je zelf zoooo voorzichtig met je taart en dan maakt de eerste die 'm aanraakt kapot.
Mijn vriend zei: ach, je hebt de foto en je geld en het is niet jouw schuld. Dan is het zijn probleem toch?
Pffff, die snapt er ook niks van.

Nou ja. hier de foto's. De voetbaltaart was klaar toen het nog licht was, de andere niet. Wat een verschil in kwaliteit he.

Oh ja, met dank aan Jol321 voor haar stapeladviezen!  :thumb:

http://94.100.114.119/1267050001-1267100000/1267054801-1267054900/1267054879_5__CBl.jpeg

http://94.100.120.96/1267050001-1267100000/1267055301-1267055400/1267055378_5_y6TO.jpeg

http://94.100.121.235/1267050001-1267100000/1267066901-1267067000/1267066978_5_L7XB.jpeg

http://94.100.121.27/1267050001-1267100000/1267066701-1267066800/1267066781_5_uxF6.jpeg

2

Re: Veeeeel werk, leuk resultaat, snel KAPOT! :(

Wat zijn je taarten weer prachtig en super strak, echt geweldig en wat vreselijk als iemand zo met je taart omgaat, hoop dat hij hem nog redelijk heel heeft weten te bezorgen.

3 Laatst bewerkt door Riekele (26-03-2011 07:48)

Hoi

Ik zag je taarten net op hyves staan dus ik dacht: ik reageer hier even.

Ziet er hartstikke goed uit, vooral die schakelaars!

Wat een lompe l*l, die man zeg. Ik heb ook al eens zo'n onhandige klant gehad, maar dat was een vrouw.

Maar goed, Marco heeft natuurlijk wel een beeeetje gelijk... gelukkig hebben we de foto's nog!

Oh ja, en de voetbaltaart is ook heel er mooi! Misschien krijgt hij niet de originaliteitsprijs, maar dat weet de ontvanger vast niet. Heel netjes gedaan!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

4 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (26-03-2011 07:59)

Wow je taarten zijn beiden weer geweldig!!!

Dat gevoel ken ik, vorig jaar heb ik een Lucky Luke en zwembadtaart voor Enzo gemaakt, er werd in de overvolle kofferbak van alles aan de kant geschoven en de taarten er in gezet. Terwijl ik nog met de moeder stond de praten viel er al een berg jassen en tassen op de taarten :s

Mag ik je électricien stapel opslaan??

5

WOW, 2 supergave, geweldige stapels.

6

Madame Gâteau schreef:

Dat gevoel ken ik, vorig jaar heb ik een Lucky Luke en zwembadtaart voor Enzo gemaakt, er werd in de overvolle kofferbak van alles aan de kant geschoven en de taarten er in gezet. Terwijl ik nog met de moeder stond de praten viel er al een berg jassen en tassen op de taarten :s

Oh.... ja balen!! Hier werd ook van alles nog uit de kofferbak gehaald, maar heel veel liet hij er ook in liggen. Ik wil niet weten hoe hard hij heeft gereden met mijn taart, aangezien hij zo'n ontzettende haast had....

Madame Gâteau schreef:

Oui, naturalment! (ofzo)

7

Mooi taarten zeg en wat zonde. Mensen snappen echt niet hoeveel werk er in gaat zitten. Ik heb het ook een keer gehad met een gewone taart (dus geen stapel), waar ik heel trots op was en zelf heel voorzichtig.
Die werd ook zo in de achterbak gekwakt, waardoor hij scheef stond. Heb er toen wel wat over gezegd, zodat hij uiteindelijk recht stond. Was ook zus van klant......

8

wat een geweldige taarten en wat een oen zeg!!!! ik kan me voorstellen dat de tranen je nader stonden dan het lachen..... maar je taart is echt prachtig!!! ik ben fabn van jou hoor hahahaha had ik vlgs mij al eerder gezegd...
maar ik meen het wel  ;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

9

Wauw, wat weer een prachtige strakke taarten!
Kan me voorstellen dat je baalt als iemand zo lomp met de taart omgaat....Niet leuk! (ook al heb je foto en het geld)
Maar wederom petje af voor je mooie taarten!

Groetjes, José

Lori schreef:
Madame Gâteau schreef:

Oh.... ja balen!! Hier werd ook van alles nog uit de kofferbak gehaald, maar heel veel liet hij er ook in liggen. Ik wil niet weten hoe hard hij heeft gereden met mijn taart, aangezien hij zo'n ontzettende haast had....

Madame Gâteau schreef:

Oui, naturalment! (ofzo)

:lol:
Merci  :thumb:

wat een supper mooie strakke taarten, ja en sommige mensen :mad:

12

wat een mooie taarten,toppie hoor :Y

Groetjes Ria123

13

Oooooooooooooooooh wat erg van dat vervoer!!!!!!!!! Ik begrijp jouw gevoel helemaal, wat balen als ze zo respectloos met jouw werk omgaan, gewoon geen besef, hoeveel energie je er in stopt!
Maar wat je man al zegt: gelukkig heb je een mooie foto, want wat een plaatjes zijn het weer! Zucht....................jij werkt echt zo ontzettend mooi  :Y , meganetjes weer, zo strak en zulke mooie details. Geen overdaad maar toch lekker veel  :)
Fijn, dat het stapelen goed is gegaan, maar dat wist ik eigenlijk wel zeker  ;)

Groet, Jolanda

14

Wat een geweldige taarten! Heel erg mooi gemaakt.Kleuren passen ook mooi bij elkaar, wees er trots op...ik vind ze echt wauw!!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

15 Laatst bewerkt door Lientje (26-03-2011 14:23)

Wat zonde zeg. Ik vind ze allemaal prachtig. Vooral de electiricien taart. Wat een voorbereiding zit er in die taart.. Dat spat eraf. Ik begrijp je wel hoor. Zeker als je nog maar sinds maandag wist dat je die taart ging maken. Dan zit je er nog helemaal in en ben je apetrots... Maar je vriend heeft wel een beetje gelijk. Het is gewoon echte lompigheid van die meneer. Gelukkig kan jij er niets aan doen en heb je puik werk afgeleverd  :thumb:

16

wauw pr8ige taarten en superstrak! Je boetseersel op voetbaltaart is ook geweldig gemaakt. 2e is super origineel. Flink balen voor je dat er zo mee omgegaan wordt. Sommige mensen snappen dr ook nix van  :mad:

17

oooh dat is echt balen.. heb je er zo lang aan gewerkt.. en is echt super mooi.. dan krijg je dat..  :s

18

Ik vind het GEWELDIGE taarten!! Er zal inderdaad veel tijd in hebben gezeten en ik kan mij zoooooooo goed voorstellen hoe het voelt wanneer iemand zo onvoorzichtig met de taart om gaat. Er zit zo veel tijd en liefde in en dan gaat iemand er zo onvoorzichtig mee om. Balen!
Mag ik de voetbal taart ter inspiratie opslaan? Heb nog nooit een voetbaltaart gemaakt, maar voor wanneer er een aanvraag komt, dan vind ik deze wel geweldig!! Ben alleen bang dat ik dat poppetje niet zo prachtig mooi kan boetseren als dat jij hebt gedaan.
Nogmaals complimenten voor deze prachttaarten!  :Y

19

Beeldschone taarten! Wat zul je geschrokken zijn! Waar heb je zo leuk leren boetseren? Of ben je autodidact? Prachtig strakke taarten.  :Y

20

Super leuke taarten  :thumb:  en sommige mensen..... :x

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

21

Prachtige taarten!
Natuurlijk is de elektricien taart heel apart en bijzonder, echt balen dat iemand er zo mee omgaat.

Maar daarnaast voor jou misschien 'gesneden koek' ik vind het voetbal taartje ook gaaf.
Ik zou willen dat ik zo kan boetseren!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

22

Prachtig!

Ten eerste kan me goed voorstellen dat je erg baalt als iemand zo met je werk om gaat.
Aan jou ligt het zeker niet! Daarin heeft je mannetje wel gelijk  ;)

Super mooie taarten....

Begin serieus verslaafd te raken....
Groetjes Nicole

23

Jij werkt je taarten altijd zooooo netjes af :)

Ik voel helemaal met je mee, wat een respectloze manier om met jouw kunstwerk om te gaan :S Maar je electricien-taart is heel, heel erg mooi, en gelukkig valt er van de foto nog jaren te genieten :Y

En je voetbaltaart mag misschien niet origineel zijn, maar de uitvoering is fantastisch  :thumb:

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

24

echt heel erg mooi zeg! En ik begrijp je verhaal helemaal! Had een dummy gemaakt voor mijn schoonmoeder waar ik heel trots op was en veel werk aan had gehad, ook nog mijn eerste (stom... gewoon zelf moeten houden) Ik geef de dummy aan haar en ze pakt 'm zo lomp aan dat meteen de strik er kompleet afbreekt en niet meer te repareren is. Zit me nu na een paar weken nog dwars  :|
Mannen reageren wat dat betreft een beetje lomp, de mijne ook. Maar het zal wel slijten  :)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

Geweldige taarten en ik kan me je gevoel zo voorstellen.
Vaak weten de mensen niet hoeveel tijd je erin steekt voordat je hem afleverd!
Nu maar hopen dat de ontvanger hem heel heeft gekregen.
Zien er allebei super strak uit ik vind die voetballer helemaal top.
Heb je dat met een how to geboetseerd?

Groetjes P@trici@